ضوابط و مقررات برای عرضه تخفیف معادل ۳۰ تا ۴۰درصدی تبلیغات محصولات دانشبنیان اعلام شد . به گزارش مناقصهمزایده به نقل از روابط عمومی و اطلاعرسانی معاونت علمی و فنآوری ریاست جمهوری، امسال؛ سال «اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل» است؛ شعاری که مقام معظم رهبری در پیام نوروز ۹۵ آن را اعلام کردند. مسیر […]
ضوابط و مقررات برای عرضه تخفیف معادل ۳۰ تا ۴۰درصدی تبلیغات محصولات دانشبنیان اعلام شد .
به گزارش مناقصهمزایده به نقل از روابط عمومی و اطلاعرسانی معاونت علمی و فنآوری ریاست جمهوری، امسال؛ سال «اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل» است؛ شعاری که مقام معظم رهبری در پیام نوروز ۹۵ آن را اعلام کردند. مسیر رسیدن به اقتصاد مقاومتی، از محل اجرای درست قانون حمایت از شرکتها و مؤسسات دانشبنیان میگذرد. اما دغدغه اغلب تولیدکنندگان محصولات دانشبنیان، عدم شناخت کافی از دستاوردهای سالهای گذشته و امروز آنان است. آنها علاوه بر فرهنگسازی و ترویج اقتصاد و مصرف محصولات اقتصاد دانشبنیان، به تبلیغات مرسوم نیز نیازمندند.
همدلی برای تحقق اقتصاد مقاومتی
در این میان معاونت علمی و فنآوری ریاست جمهوری، از سال گذشته در کنار حمایتها و ارایه تسهیلات مختلف به این شرکتها، توجه ویژه و برنامهریزی برای اجرای برنامه اقتصاد مقاومتی را با همدلی سازمان صدا و سیما، آغاز کرد که نتیجه آن، تفاهمنامهای بود که با حضور سورنا ستاری معاون علمی و فنآوری رییسجمهوری و دکتر محمد سرافراز رییس سازمان صداو سیما، برای اجرای سیاستهای کلی کشور در توسعه اقتصاد دانشبنیان و اقتصاد مقاومتی و پاسخگویی به نیازهای فنآورانه رسانه ملی در چارچوب اهداف و سیاستهای ابلاغی مقام معظم رهبری، امضا شد.
از جمله بندهای اصلی این تفاهمنامه همکاری مشترک فرهنگسازی و ترویج علم و فنآوری در جامعه، از راه تولید برنامههای مشترک حمایت از محصولات و خدمات دانشبنیان ساخت داخل و در نظر گرفتن تخفیف فرهنگی در تبلیغ و معرفی کالاهای دانشبنیان ساخت داخل است.
بر اساس این تفاهمنامه، سازمان صدا و سیما ضمن همکاری در تولید و پخش برنامه های رادیویی و تلویزیونی حوزه ترویج علم و فنآوری و فرهنگسازی ساخت و عرضه تجهیزات دانش بنیان داخلی، حمایت از تولید ساخت داخل به استفاده حداکثری از ظرفیتهای داخل کشور برای حرکت به سوی عدم خرید خارج از کشور در مواردی که امکان تولید داخلی وجود دارد متعهد شد که با مساعدت و همکاری معاونت علمی برنامههای خاصی برای این مهم تولید و از شبکههای مختلف خبری سیما پخش شد.
ضوابط رسانه ملی در سال ۹۵ برای حمایت از کالاهای دانشبنیان ایرانی
رسانه ملی در سال جدید مجموعه ضوابط و مقررات جذب و پذیرش آگهی تبلیغات بازرگانی سال ۱۳۹۵ سازمان صدا و سیما، در راستای سیاستهای اصل ۴۴ و سیاستهای اقتصاد مقاومتی براساس برآورد ظرفیتهای پیشبینی شده، با هدف حمایت حداکثری از کار و سرمایه ایرانی و با رویکردهای متعدد تهیه و تدوین شده است را ابلاغ کرد که در آن توجه خاصی هم به تولید دانشبنیان داشت.
به عنوان مثال؛ تأمین رشد پویا و بهبود شاخصهای اقتصاد مقاومتی، حمایت از کارآفرینان و به حداکثر رساندن مشارکت واحدهای تولیدی و خدماتی کشور، حمایت از تولیدکنندگان، صادرکنندگان محصولات و خدمات ایرانی، حمایت از مخترعین و فعالان دانشبنیان، ایجاد رقابت سالم در حوزههای تولیدی کشور، توجه جدی به اصلاح الگوی مصرف و ترویج مصرف کالاهای داخلی، کمک به ارتقاء سطح استانداردهای کالا و خدمات ایرانی در مقایسه با سایر تولیدات مشابه، اهتمام جدی به برند ایران و حمایت لازم در این بخش به منظور حضور مستمر برندهای ایرانی که دارای اثرات اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی هستند، بخشی از رویکردهای رسانه ملی است.
۸۰ درصد اضافه پخش تشویقی
به منظور حمایت حداکثری از تولیدکنندگان داخلی و نیز ارایهدهندگان خدمات و کمک به توسعه اقتصادی کشور، سازمان صدا و سیما، علاوه بر سایر امتیازات در حوزه تبلیغات به شرکتهای دانشبنیان، اضافه پخش تشویقی علاوه بر سایر امتیازات نیز اعطا میکند. بر همین اساس، محصولات دانشبنیان، ۸۰ درصد اضافه پخش تشویقی دریافت میکنند.
همچنین برای حمایت از آن دسته از صاحبان کالا و خدمات که در راستای اصلاح الگوی مصرف، با هدف کاهش مصرف انرژی در جامعه اقدام میکنند و نیز ترغیب تولیدکنندگان داخلی، صاحبان کالا و خدمات دانشبنیان، ۳۰ درصد اضافه پخش تشویقی با تأیید معاونت علمی و فنآوری ریاست جمهوری، دریافت میکنند.
بر همین اساس، رقم تخفیف به تبلیغات محصولات شرکتهای دانشبنیان داخلی رقم قابل ملاحظهای حدود ۳۰ تا ۴۰ درصد برای تبلیغات محصولات دانشبنیان تولید و ساخت داخل برآورد میشود که این موضوع فضای کسب و کار را برای فعالیت شرکتهای ایرانی آسانتر میکند.
شرکتها و مؤسسات دانشبنیان کشور، برای تبلیغ محصولات دانشبنیان خود میتوانند برای اطلاع از جزییات ضوابط و مقررات پذیرش و پخش آگهیهای رادیویی و تلویزیونی، به وبسایت این سازمان مراجعه کنند و با دریافت متن کامل آن، برنامهریزی برای تبلیغ محصولاتشان و رونق بازار کالای ساخت ایران انجام دهند.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.