تحریم ایران این بار به بهانه توان سایبری

  یکی از قانون‌گذاران آمریکایی طرحی را به مجلس سنا ارایه کرده که در صورت تصویب، رییس‌جمهور آمریکا را به تحریم اشخاص ایرانی به بهانه حملات سایبری ملزم می‌کند. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شبکه خبر، مایک راوندز، سناتور جمهوری‌خواه آمریکایی طرحی با عنوان «قانون تحریم سایبری ایران» را معرفی کرد. این طرح که خلاصه‌ای از […]

 

یکی از قانون‌گذاران آمریکایی طرحی را به مجلس سنا ارایه کرده که در صورت تصویب، رییس‌جمهور آمریکا را به تحریم اشخاص ایرانی به بهانه حملات سایبری ملزم می‌کند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شبکه خبر، مایک راوندز، سناتور جمهوری‌خواه آمریکایی طرحی با عنوان «قانون تحریم سایبری ایران» را معرفی کرد.

این طرح که خلاصه‌ای از آن بر روی صفحه شخصی این سناتور آمریکایی در سایت مجلس سنا قرار گرفته، در صورت تصویب و تبدیل شدن به قانون، رییس‌جمهور آمریکا را ملزم به ارایه گزارشی به کنگره درباره برخی فعالیت‌های ایران که مطابق ادعا‌ها برای تضعیف امنیت سایبری آمریکا انجام می‌شوند، می‌کند.

«راوندز» در اظهاراتی برای توضیح این طرح، با متهم کردن ایران به انجام حملات سایبری علیه مواضع آمریکایی گفت: «ایران و سایر دشمنان ما، در حال حاضر از فن‌آوری‌های پیشرفته برای حمله سایبری به شرکت‌ها و دولت کشور ما استفاده می‌کنند. ما با گزارش‌دهی و تحریم کردن کسانی که این اقدامات را انجام می‌دهند می‌توانیم از وقوع حملات سایبری بیش‌تر جلوگیری کنیم.»

در یکی از بندهای «قانون تحریم سایبری ایران»، رییس‌جمهور آمریکا ملزم شده نام اشخاص مورد اشاره در گزارش به کنگره را به فهرست سیاه تحریم وزارت خزانه‌داری این کشور اضافه کند. نفرات اضافه شده به این فهرست، اجازه دسترسی به دارایی‌هایشان در آمریکا را نخواهند داشت و مبادلات تجاری اشخاص آمریکایی با آن‌ها منع خواهند شد.

گزارشی که رییس‌جمهوری آمریکا تقدیم کنگره می‌کند باید علاوه بر این موارد به تشریح راهبرد آمریکا برای مقابله با فعالیت‌های دسته‌ای از اشخاص ایرانی بپردازد که مطابق ادعا‌ها امنیت سایبری آمریکا را تضعیف می‌کنند.

 

وزارت دادگستری آمریکا اخیراً با متهم کردن ۷ ایرانی به هک نزدیک به ۵۰ مؤسسه مالی و یک سد در نیویورک، علیه آن‌ها کیفرخواست صادر کرده است.