برنامه نویسی؛ بیش‌ترین سوددهی در کنار کم‌ترین سرمایه‌گذاری

    یک کارشناس نرم‌افزار معتقد است با توجه به این‌که شروع به‌کار در حوزه IT و خصوصا برنامه‌نویسی، نیاز چندانی به سرمایه‌های کلان ندارد اما بیش‌ترین سوددهی و بازدهی را خواهد داشت و نیازمند توجه بیش‌تری است. مهدی شجاعیان در گفت‌وگو با ایسنا، درباره این موضوع که چرا به موضوع برنامه‌نویسی در دانشگاه‌ها توجه […]

 

 

یک کارشناس نرم‌افزار معتقد است با توجه به این‌که شروع به‌کار در حوزه IT و خصوصا برنامه‌نویسی، نیاز چندانی به سرمایه‌های کلان ندارد اما بیش‌ترین سوددهی و بازدهی را خواهد داشت و نیازمند توجه بیش‌تری است.

مهدی شجاعیان در گفت‌وگو با ایسنا، درباره این موضوع که چرا به موضوع برنامه‌نویسی در دانشگاه‌ها توجه کافی نمی‌شود، تأکید کرد: با توجه به این‌که برنامه‌نویسی اندورید تنها شش سال است که وارد بازار شده و بیش‌تر اساتید آموزشی دانشگاه‌ها، آشنایی کافی با این سبک برنامه‌نویسی ندارند، در نتیجه دانشجویان رشته‌های کامپیوتر که باید برنامه‌نویسی را همچون یک زبان مادری بیاموزند، متأسفانه مهارت کافی را در این زمینه کسب نکرده و نتوانسته‌اند آن‌طور‌که باید و شاید به دست بیاورند.

شجاعیان ادامه داد: بسیاری از اساتید که با چنین مشکلاتی مواجه هستند، سعی می‌کنند که برنامه‌نویسی در این محیط‌‌ها را آموخته و از منابع مختلف کمک بگیرند که این راه تنها راه‌حل و کلید حل این مشکل آموزشی است.

او با اشاره به این‌که در حال حاضر بیش‌تر برنامه‌نویسان در سیستم‌های عامل‌ اندورید کار می‌کنند، عنوان کرد: کار با سیستم عامل‌های اندورید نسبت به IOS بسیار آسان‌تر و ارزان‌تر است و نیز از آن‌جایی‌که برنامه‌نویسی در این محیط متن باز است، می‌توان به راحتی در کدنویسی این برنامه‌ها دخیل شد و بازار کار بسیار خوبی در شرایط فعلی به‌وجود آورد؛ چراکه کاربران و مخاطبان بیش‌تر این سبک برنامه‌ها را می‌پسندند؛ در نتیجه افراد فعال در این زمینه سعی می‌کنند بیش‌تر در این محیط، برنامه‌نویسی انجام دهند.

این مدرس دانشگاه تصریح کرد: بیش‌تر افراد در حال حاضر به برنامه‌نویسی اندروید به چشم یک سرگرمی نگاه می‌کنند، در حالی‌که کسانی‌که مهارت این نوع برنامه‌نویسی را دارند توانسته‌اند در دنیا بیش‌ترین میزان درآمد را داشته باشند و با توجه به این‌که اکنون برخی از مردم به نرم‌افزار‌ها، اپلیکیشن‌هایی همچون تلگرام و ایسنتاگرام و فضاهای مجازی و اجتماعی وابسته هستند، در صورتی‌که یک روز دسترسی به این وسایل ارتباطی نداشته باشند با مشکلاتی بزرگی مواجه خواهند شد که در این صورت متوجه اهمیت موضوع برنامه‌نویسی می‌شوند.

 

وی خاطرنشان کرد: حدود ۳ سال است که مسؤولان برای بازاری کردن برنامه‌نویسی اندورید در قالب کارآفرینی در این حوزه اقداماتی را انجام داده‌اند و تلاش می‌کنند این رشته و این بخش را به طرف بازار کار هدایت کنند.