شفاف‌سازی قراردادها، مناقصات و مزایدات شهرداری تهران

منتخب شورای شهر تهران خواستار شد شفاف‌سازی قراردادها، مناقصات و مزایدات شهرداری تهران منتخب شورای شهر تهران گفت: همه قراردادها، پیمانکاری‌ها، مناقصات و مزایدات شهرداری تهران باید قانونمند و شفاف بوده و مدام به مردم ارایه شود. سید‌محمود میرلوحی در گفت‌وگو با ایرنا با اشاره به این‌که پرسیدن حق مسلم شهروندان و پاسخگویی مؤلفه اصلی […]

منتخب شورای شهر تهران خواستار شد

شفاف‌سازی قراردادها، مناقصات و مزایدات شهرداری تهران

منتخب شورای شهر تهران گفت: همه قراردادها، پیمانکاری‌ها، مناقصات و مزایدات شهرداری تهران باید قانونمند و شفاف بوده و مدام به مردم ارایه شود.

سید‌محمود میرلوحی در گفت‌وگو با ایرنا با اشاره به این‌که پرسیدن حق مسلم شهروندان و پاسخگویی مؤلفه اصلی منتخبین مردم در لیست امید است، اظهار کرد: شورای شهر باید در منظر مردم باشد و همه قراردادها، پیمانکاری‌ها، مناقصات و مزایدات آن باید قانونمند و شفاف بوده و مدام به مردم ارایه شود.

وی با بیان این‌که در پنجمین دوره شورای اسلامی شهر تهران تلاش می‌کنیم رانت و تخلفات مالی به حداقل ممکن برسد، افزود: بحث پاک دستی یکی از اصول اساسی در مرام منتخبین لیست امید شورای شهر تهران است.

میرلوحی با اشاره به این‌که اخبار نگران‌کننده‌ای از میزان بدهی‌های شهرداری تهران و تفاوت آن از ۲۵۰هزار تا ۶۵۰هزار میلیارد ریال به گوش می‌رسد، گفت: از هیأت رییسه شورای شهر انتظار داریم اطلاع‌رسانی مناسبی در این زمینه انجام شود تا مردم در جریان همه امور قرار گیرند.

وی افزود: مطابق قانون شورای اسلامی شهر تهران موظف است در بازه‌های زمانی تعریف شده گزارش مالی منتشر و اعلام رسمی کند اما از سال ۹۰ این اقدام صورت نگرفته و در یک گزارش حسابرسی از عملکرد مالی شورای چهارم نیز حسابرس به خاطر مشکلات و ابهامات فراوان از اظهار نظر خودداری کرد.

میرلوحی گفت: پنجمین دوره شورای اسلامی شهر تهران پس از آغاز به‌کار گزارش کاملی از عملکرد مالی شورا و شهرداری را به مردم ارایه خواهد کرد.

 

وی با بیان این‌که شورای شهر چهارم و شهرداری تهران نباید تعهد جدیدی را ایجاد کنند، افزود: در فرصت دو ماهه باقی‌مانده تا آغاز فعالیت دوره جدید شورای شهر بهتر است این شورا و شهرداری به‌کارهای روزمره پرداخته و وظایف خود را به نحو مطلوب انجام دهند و تعهد جدید مالی و استخدامی برای این نهاد ایجاد نکنند.