سالانه ۱۲هزارو۷۶۹ میلیارد ریال بابت انشعابات غیرمجاز خسارت وارد می‌شود

معاون پارلمانی رییس‌جمهور در مجلس سالانه ۱۲هزارو۷۶۹ میلیارد ریال بابت انشعابات غیرمجاز خسارت وارد می‌شود معاون پارلمانی رییس‌جمهور اظهار کرد: سالیانه حدود ۱۲هزارو۷۶۹ میلیارد ریال به دلیل خلأ قانونی و نبود ضمانت اجرایی در خصوص انشعابات غیرمجاز به کشور وارد می‌شود. به گزارش ایلنا، حسینعلی‌امیری در جریان رسیدگی به لایحه مجازات استفاده‌کنندگان غیرمجاز از آب، […]

معاون پارلمانی رییس‌جمهور در مجلس

سالانه ۱۲هزارو۷۶۹ میلیارد ریال بابت انشعابات غیرمجاز خسارت وارد می‌شود

معاون پارلمانی رییس‌جمهور اظهار کرد: سالیانه حدود ۱۲هزارو۷۶۹ میلیارد ریال به دلیل خلأ قانونی و نبود ضمانت اجرایی در خصوص انشعابات غیرمجاز به کشور وارد می‌شود.

به گزارش ایلنا، حسینعلی‌امیری در جریان رسیدگی به لایحه مجازات استفاده‌کنندگان غیرمجاز از آب، برق، تلفن، فاضلاب و گاز اظهار کرد: لایحه‌ای که به مجلس تقدیم شده و در کمیسیون‌های تخصصی مورد بررسی قرار گرفته درصدد حل چند مشکل است که با خلأ قانونی مواجه شده است، مشکل نخست تصرف غیرقانونی برخی اراضی است که استفاده‌کنندگان غیرمجاز از انشعابات نسبت به تصرف غیرقانونی اقدام کرده‌اند.

وی افزود: مسأله دیگر دستکاری وسایل سنجش و اندازه‌گیری خدمات است، ضمن این‌که افرادی هم وجود دارند که به صورت قانونی این خدمات را دریافت کرده‌اند اما از پرداخت بهای مصرفی خودداری می‌کنند که این لایحه به دنبال حل این مشکلات است.

معاون پارلمانی رییس‌جمهور ادامه داد: براساس اقدامات کارشناسی حدود ۸۶۴۰ میلیارد ریال در بخش برق به دلیل نبود ضمانت‌های قانونی اجرایی به بیت‌المال خسارت وارد می‌شود. همچنین براساس بررسی‌های انجام شده حدود ۹۵۴ میلیارد ریال بابت آب مصرفی و همچنین ۳۱۷۵ میلیارد ریال بابت انشعاب آب و فاضلاب خسارت وارد می‌شود.

امیری خاطرنشان کرد: همچنین حدود ۱۲هزارو۷۶۹ میلیارد ریال به دلیل خلأ قانونی و نبود ضمانت اجرایی برای افرادی که غیرمجاز استفاده می‌کنند خسارت به کشور وارد می‌شود.

وی تصریح کرد: افرادی که از این نوع تخلفات مرتکب می‌شوند عموماً از قشر آسیب‌پذیر و محروم نیستند بلکه افرادی هستند که غیرقانونی اراضی بزرگ را تصرف کرده‌اند.

 

امیری در پایان اظهار کرد: در این لایحه به هیچ‌وجه جرم‌گرایی صورت نگرفته بلکه ضمانت اجرایی غیرکیفری برای افرادی که بهای خدمات پرداخت نمی‌کنند، قرارداده شده است.