اشتغال روی کاغذ ایجاد نمیشود! عضو کانون عالی شوراهای اسلامی کار میگوید شرط موفقیت دولت در ایجاد اشتغال آن است که رکود حاکم بر جامعه و کارخانهها را از بین ببرد. او معتقد است طرحهای اشتغال تا زمانی که روی کاغذ باشند، ایجاد شغل نمیکنند. به گزارش ایسنا، علیاصلانی اظهار کرد: طرحهایی که وزارت کار […]
اشتغال روی کاغذ ایجاد نمیشود!
عضو کانون عالی شوراهای اسلامی کار میگوید شرط موفقیت دولت در ایجاد اشتغال آن است که رکود حاکم بر جامعه و کارخانهها را از بین ببرد. او معتقد است طرحهای اشتغال تا زمانی که روی کاغذ باشند، ایجاد شغل نمیکنند.
به گزارش ایسنا، علیاصلانی اظهار کرد: طرحهایی که وزارت کار در حوزه اشتغال دنبال میکند تماماً با دغدغه رفع معضل بیکاری است و تلاش میکند تا طرحهای پخته و کارشناسی شدهای به اجرا درآید. اما شخصاً معتقدم دادن طرح به تنهایی کافی و کارساز نیست و باید از طرحهای کاغذی فاصله بگیریم و آن را در بوته عمل قرار بدهیم.
وی مهمترین مشکل اشتغال در شرایط کنونی را رکود دانست و گفت: در حال حاضر رکود مشکل اصلی اشتغال به شمار میرود و تا زمانی که این رکود از جامعه، کارخانهها و اقتصاد نرود دولت موفقیتی در اشتغال نخواهد داشت.
به اعتقاد این مقام مسؤول کارگری، اولین کاری که برای اشتغال باید انجام دهیم این است که مشکل اشتغال و بازار کار را شناسایی کنیم، سپس براساس آن طرح بنویسیم و برنامه بریزیم.
اصلانی تأکید کرد: نوشتن طرح و باقی ماندن آن روی کاغذ هم در شرایطی که بودجه لازم برای راه انداختن طرح موجود نباشد، کارساز نیست، چون با دست خالی نمیشود اشتغالزایی کرد و بودجه اصلیترین عامل برای اجرای طرحهای کسب و کار است.
عضو کانون عالی شوراهای اسلامی کار درعین حال به طرح کارورزی اشاره و اظهار کرد: طرح کارورزی با هدف ارایه آموزشهای مهارتی بهکارجویان و فارغالتحصیلان قبل از ورود به بازار کار پیشبینی شده است ولی باید زیربناهای طرح و شرایط جذب کارورزان در بنگاهها به درستی دیده شود. بعضی معتقدند برای آنکه در اجرای چنین طرحهایی با هزینه کمتری مواجه شویم باید از پتانسیل مراکز فنی و حرفهای برای آموزشهای مهارتی استفاده شود و مهارت از دوران دبیرستان و قبل از ورود به دانشگاه و بازار کار به افراد آموخته شود.
وی در پایان خاطرنشان کرد: دولت در بحث اشتغال و تولید باید دو قوه دیگر را با خود همسو کند تا عزم ملی برای مبارزه با بیکاری به وجود آید و از ظرفیت رسانهها، صدا و سیما و دانشگاهها برای ترویج فرهنگ کار و کارآفرینی استفاده کند، زیرا از یک وزارتخانه نمیتوان انتظار داشت به تنهایی فرهنگ کار را توسعه دهد.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.