یک شرکت ایرانی برنده مناقصه پروژه‌ آبرسانی به نیجریه شد

یک شرکت ایرانی برنده مناقصه پروژه‌ آبرسانی به نیجریه شد یک شرکت ایرانی توانست در رقابت با شرکت‌های معتبر اروپایی و آمریکایی برنده‌‌ یکی از پروژه‌های مهم بین‌المللی و عظیم در حوزه تأمین آب و آبرسانی در نیجریه شود. به گزارش تسنیم، مهاب قدس به عنوان نماینده‌‌ مهندسی ایران توانست در میان ۸ شرکت بسیار […]

یک شرکت ایرانی برنده مناقصه پروژه‌ آبرسانی به نیجریه شد

یک شرکت ایرانی توانست در رقابت با شرکت‌های معتبر اروپایی و آمریکایی برنده‌‌ یکی از پروژه‌های مهم بین‌المللی و عظیم در حوزه تأمین آب و آبرسانی در نیجریه شود.

به گزارش تسنیم، مهاب قدس به عنوان نماینده‌‌ مهندسی ایران توانست در میان ۸ شرکت بسیار معتبر مهندسی مشاور آمریکایی، اروپایی و آفریقایی که در یک مناقصه مهم جهانی حضور داشتند به صورت کاملاً مستقل و با بالا‌ترین امتیاز به عنوان شرکت اول این ارزیابی انتخاب و معرفی شود.

روند رو به رشد صدور خدمات فنی ‌و مهندسی به کشورهای دور و نزدیک و افزوده شدن کشورهای جدید به لیست درخواست‌کنندگان خدمات فنی ‌و مهندسی از ایران اسلامی، نشان از رونق گرفتن صادرات مغز افزار به عنوان یکی از مؤلفه‌های ممتاز در صادرات و رونق اقتصادی به شمار می‌آید. محک خوردن کالا و خدمات فنی‌و مهندسی ایران در بازارهای جهانی نیز باعث ارتقای کیفیت آن شده و حضور در عرصه‌های بین‌المللی را تسهیل می‌کند.

پس از گذشت ۴ دهه، از پیروزی انقلاب اسلامی ایران و با توجه به تمام مشکلات و موانعی که برای خودکفایی و توانمندسازی کشورمان وجود داشت، متخصصان توانستند صنایع آب و نیرو با افزایش توان علمی و فنی خود، به خودکفایی کامل دست یابند و برای توسعه و اجرای پروژه‌های ملی و فراملی، بی‌نیاز از حضورکشورهای خارجی ‌باشیم.

حال موضوع مهم و قابل‌توجه این است که این توانمندی نه تنها در داخل ایران بلکه به فراتر از مرز‌ها رفته و ما شاهد صادرات علم و نیروی فنی و مهندسی ایرانیان هستیم.

در همین راستا و با توجه به موضوع پر اهمیت «اقتصاد مقاومتی»، بار دیگر ایران توانست در عرصه بین‌الملل افتخارآفرینی کرده و در رقابتی سنگین با شرکت‌های بسیار معتبر اروپایی و آمریکایی همچون گروه بزرگ Enplan آمریکا، مشاورین با سابقه Aims انگلیس، شرکت مهندسی مشاور Dolsar ترکیه و مشاوران کارآزموده ‌عرب همچون Spectrum لبنان و Studi Interntional امارات متحده‌‌‌عربی و گروه مشاورین بین‌المللی ECG مصر، برنده‌‌ یکی از پروژه‌های مهم بین‌المللی و عظیم در حوزه تأمین آب و آبرسانی باشد و پرچم پرافتخار جمهوری اسلامی ایران را در قاره‌‌ کهن  آفریقا به اهتزاز درآورد.

این برای نخستین بار است که یک شرکت مهندسی ایرانی، به عنوان مشاور، طراح و ناظر بر اجرای یک پروژه عظیم تأمین آب و آبرسانی در کشور نیجریه با فاینانس «بانک توسعه اسلامی» (که مرکز آن در جده‌ عربستان است‌) برگزیده می‌شود.

شرکت «مهندسی مشاور مهاب قدس» از ایران هفته پیش طی مراسمی با طرف نیجریه‌ای قرارداد پروژه‌ مشاوره، طراحی و نظارت مهندسی پروژه‌ تأمین آب ilesa در منطقه‌ osun کشور نیجریه که شامل احداث تصفیه‌خانه‌ آب و تلمبه‌‌ انتقال به ظرفیت ۶۰ هزار متر مکعب در روز، ۳ مخزن ۱۰ هزار متر مکعبی، خط انتقال آب تصفیه شده به طول ۳۲ کیلومتر در اقطار بین ۴۰۰ تا ۸۰۰ میلی متر می‌باشد را به امضا رساند.

اسامی شرکت‌های حاضر در این رقابت به شرح زیر می‌باشد:

 Mahab Ghodss Consulting Engineering co.

 Studi Interntional – Enplan Group

 Aims Consultants Limited – IBG Group

 Dolsar Engineering Inc. co – BriLikkalkinmaGrubu (BriLik Development Group)

 Spectrum Engineering Consultants

 Umar Munshi Associates – ALLot (Nigeria) Limited

 ECG Engineerin Consultants Group S.A

 Enviplan International Limited – Fithline Limited

این موفقیت بی‌نظیر در سایه ‌بهره‌گیری از بهترین نخبگان و فارغ‌التحصیلان معتبر‌ترین دانشگاه‌های ایران و جهان، توجه همزمان به کیفیت و کمیت به عنوان دو رویکرد اساسی به واسطه‌‌ مدیریت مهندسی پروژه‌ها و جایگزینی خرد فردی با خرد جمعی در کلیه‌‌ تصمیم‌گیری‌ها حاصل شده است.

تجلی صدور خدمات فنی ‌و مهندسی این شرکت در ۲۶ پروژه در کشورهای‌: عمان، سریلانکا، آلمان، هندوستان، آذربایجان، تاجیکستان، افغانستان، پاکستان، نیجریه، قطر، سوریه، آلبانی، گینه و کشور مالی در سال‌های سخت اقتصادی و تحریم‌ها، دستاورد تحقق شعار و رویکرد مقام معظم رهبری در سال ۹۶ مبنی بر اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال است.

 

حال زمان آن فرا رسیده تا این موفقیت بزرگ و تازه را که مؤید «خودباوری«، هوش، استعداد و مدیریت ایرانی در همسویی با اهداف اقتصاد مقاومتی می‌باشد را به ملت شریف ایران، ‌مدیران و کارشناسان شرکت مهاب قدس و فعالان صنعت آب کشور و تمامی علاقه‌مندان به پیشرفت‌های فنی و مهندسی جمهوری اسلامی ایران، تبریک بگوییم.