راه‌حل مسأله حصر در شورای امنیت ملی است

سخنگوی قوه قضاییه راه‌حل مسأله حصر در شورای امنیت ملی است سخنگوی قوه قضاییه گفت: از برخی از کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری شکایت شده است. علاوه بر این، نام برخی از ناظران انتخابات و مجریان آن هم در بین شکایت‌ها دیده می‌شود. به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، حجت‌الاسلام غلامحسین محسنی‌اژه‌ای در صدوسیزدهمین نشست خبری خود […]

سخنگوی قوه قضاییه

راه‌حل مسأله حصر در شورای امنیت ملی است

سخنگوی قوه قضاییه گفت: از برخی از کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری شکایت شده است. علاوه بر این، نام برخی از ناظران انتخابات و مجریان آن هم در بین شکایت‌ها دیده می‌شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، حجت‌الاسلام غلامحسین محسنی‌اژه‌ای در صدوسیزدهمین نشست خبری خود با خبرنگاران با اشاره به تأیید صحت انتخابات، گفت: از مردم عزیز، مجریان و ناظران و نیروهای انتظامی، امنیتی و قضایی تشکر می‌کنم. وزارت اطلاعات، اطلاعات سپاه و قوه قضاییه اشراف خوبی به موضوع انتخابات داشتند تا انتخابات به خوبی برگزار شود.

وی با تشکر از هواداران کاندیداها گفت: از کاندیدایی که رأی نیاوردند و هوادارانشان تشکر می‌کنم، چرا که این افراد بر خلاف سال ۸۸ قانونمداری کردند.

محسنی‌اژه‌ای به عملکرد دستگاه قضایی در برگزاری انتخابات نیز اشاره و تصریح کرد: ستاد پیشگیری از جرایم و تخلفات انتخاباتی در جلوگیری از تخلفات، بسیار مؤثر بود.

وی افزود: قوه قضاییه به ۱۹۸هزار استعلام انتخاباتی پاسخ داد که از این تعداد ۱۹۷هزار مربوط به نامزدهای شورای شهر بوده است.

محسنی‌اژه‌ای به شکایات انتخاباتی اشاره و تصریح کرد: یک دسته از شکایت‌ها مربوط به ستادها و دسته‌ای دیگر نیز مربوط به هواداران است.

وی افزود: از برخی از کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری شکایت شده است. علاوه بر این، نام برخی از ناظران انتخابات و مجریان آن هم در بین شکایت‌ها دیده می‌شود.

وی به شکایت از فرمانداران و استانداران نیز اشاره کرد و افزود: گزارش‌هایی در این خصوص ارسال شده است که به آنها رسیدگی می‌شود. محسنی‌اژه‌ای تصریح کرد: برخی از گزارش‌ها پیرامون اختلال در امنیت بوده است که مدعی‌العموم به آنها رسیدگی می‌کند.

محسنی‌اژه‌ای همچنین در پاسخ به سؤالی درباره اظهارات یکی از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری مبنی بر این‌که یکی از متهمان پرونده ۱۲هزار میلیاردی در ستاد یکی از نامزدهای ریاست جمهوری فعالیت می‌کند، گفت: اصلاً چنین پرونده‌ای در قوه قضاییه تشکیل نشده ولی متأسفانه باید بگویم خیلی‌ها در مناظرات حرف‌هایی زدند که شکایت‌ها و دنباله‌های آن به قوه قضاییه ارسال می‌شود و این قوه باید رسیدگی کند.

معاون اول قوه قضاییه در خصوص پرونده همدست جدید بابک زنجانی، گفت: پرونده بابک زنجانی یکی از پرونده‌های سنگین بود کارهای مهمی هم واقع شده است اما به لحاظ حجم کار و عدم همکاری متهمین در طول پرونده و مسایلی که در خارج از کشور مطرح شد، باعث طولانی شدن رسیدگی به این پرونده شد.

وی افزود: متهمان این پرونده در اختیار وزارت اطلاعات قرار گرفتند اما تا به امروز نتیجه‌ای از بازجویی‌های وزارت اطلاعات پیرامون رسیدن به منابع مالی جدید، حاصل نشده است.

وی افزود: نتیجه بازجویی‌ها و اعترافات همدست جدید زنجانی، تأثیر چندانی بر محکومیت زنجانی ندارد با این حال در حکم دیوان عالی هم مسایلی در مورد ارفاق‌های قانونی به شرط همکاری ذکر شده است.

محسنی‌اژه‌ای در واکنش به سخنان یکی از مسؤولان دولتی مبنی بر ضرورت خویشتن داری قوه قضاییه در برخی مسایل مرتبط با دولت، گفت: چه‌ها که نکردند و قوه قضاییه بیش از پیش خویشتن‌دار بوده است. البته سعی ما بر این است مسایل را رسانه‌ای نکنیم.

محسنی‌اژه‌ای در واکنش به سخنان نوبخت پیرامون مصوبه شورای عالی امنیت ملی در مورد حصر، گفت: شورای عالی امنیت ملی پس از گذشت چندماه از فتنه ۸۸، در بهمن ماه ۸۹ مصوبه حصر را انجام داده است.

وی افزود: شورای عالی امنیت ملی پس از همه تلاش‌ها درمورد کسانی که دیکتاتورانه خلاف قانون عمل کردند، حصر را انجام داد و تا زمانی که این مصوبه به قوت خود باقی است، همه باید تابع آن باشند به آقای نوبخت هم می‌گویم که به آقایان توصیه کنند که این راهش نیست و باید در همان شورا در مورد آن صحبت شود.

وی در خصوص آخرین وضعیت پرونده رسول‌دانیال‌زاده و همچنین پرونده دستگیری برخی از مدیران تلگرامی گفت: پرونده دانیال‌زاده همچنان در دادسراست و برای هشت مدیر تلگرامی کیفر خواست صادر و ۶ نفر نیز در بازداشت هستند.

وی در پاسخ به سؤال دیگری درباره بازداشت مدیران کانال‌های تلگرامی گفت: در خصوص پرونده یکی از سایت‌هایی که از خارج از کشور مسایل مجرمانه‌ای را مطرح می‌کرد هم‌اکنون چند نفر بازداشت شده و در حبس به سر می‌برند.

 

به گفته معاون اول قوه‌قضاییه در این پرونده از قبل ۵ نفر دستگیر شده بودند و اخیراً نیز دو نفر بازداشت شدند که پرونده آنها هنوز به دادگاه نرفته است و در حال تحقیقات مقدماتی است.