۱۲۰ سریال در مرحله ساخت و آماده‌سازی!

۱۲۰ سریال در مرحله ساخت و آماده‌سازی! «۵۰ سریال در حال ساخت است و ۷۰ سریال هم در مرحله آماده‌سازی برای ساخت قرار دارد»؛‌ این خبر را معاون سیما اعلام کرد. به گزارش ایرنا، مرتضی‌میرباقری در حاشیه بازدید از پشت صحنه مجموعه تلویزیونی «پنجری» توسعه کیفی را از راهبردهای آینده سیمای جمهوری اسلامی دانست و […]

۱۲۰ سریال در مرحله ساخت و آماده‌سازی!

«۵۰ سریال در حال ساخت است و ۷۰ سریال هم در مرحله آماده‌سازی برای ساخت قرار دارد»؛‌ این خبر را معاون سیما اعلام کرد.

به گزارش ایرنا، مرتضی‌میرباقری در حاشیه بازدید از پشت صحنه مجموعه تلویزیونی «پنجری» توسعه کیفی را از راهبردهای آینده سیمای جمهوری اسلامی دانست و گفت: شبکه‌های تلویزیونی امروز از نظر ساخت و تولید مجموعه‌های نمایشی از برنامه‌های مصوب جلوتر هستند.

وی افزود: علی‌رغم فشارهای مالی موجود در رسانه ملی بحمدا… برنامه‌سازان کمبودی احساس نمی‌کنند و گروه‌های تولیدی با قوت و قدرت در حال تولید برنامه‌های نمایشی هستند.

میرباقری در این بازدید که علی‌اصغر پورمحمدی (مدیر شبکه سه) او را همراهی می‌کرد، اعلام کرد: هم اکنون قریب به ۴۰۰ نویسنده، کارگردان و تهیه‌کننده مشغول تولید برنامه هستند و با به‌کارگیری این تعداد بیش از ۸ هزار هنرمند نیز به‌کار گرفته شده‌اند.

وی اضافه کرد: با توجه به مناسبت‌های ملی و مذهبی همچون ۱۴ و ۱۵ خرداد و لیالی قدر ترجیح داده شده تا مجموعه‌های نمایشی دیگری روی آنتن برود.

میرباقری انتخاب سریال «نفس» برای پخش در ماه رمضان را فرصتی مغتنم توصیف کرد و گفت: نسل جدید ما چندان نسبت به اتفاقات چند دهه گذشته اشراف ندارند. آنها نسبت به موضوع نفاق و مشکلاتی که برای انقلاب به وجود آمد، وقوف کامل ندارند. سریال «نفس» در آستانه ۳۱ خرداد این فرصت را به جوانان خواهد داد تا از کم و کیف اتفاقات باخبر شوند.

وی گفت: در حال حاضر ۵۰ سریال در حال ساخت داریم و ۷۰ سریال نیز آماده‌ ساخت؛ البته وضعیت مالی به نسبت سال گذشته تغییری نداشته اما ما هیچ مشکل مالی بابت تولید سریال‌هایمان نداریم.

 

پخش سریال‌های الف ویژه از فصل پاییز موضوعی دیگر بود که معاون سیما وعده داد و در پاسخ به یکی از خبرنگاران که به حاشیه‌های تولید سریال حضرت موسی(ع) اشاره کرد، گفت: از دوستان می‌خواهیم تا مشکلات و مسایل را در جلسات کارشناسانه به بحث بگذارند و از بیان مطالب در عرصه‌های عمومی دوری کنند، چرا که در جلسات کارشناسی می‌توان به نتیجه مطلوب دست یافت.