العین بهترین قرعه پرسپولیس در یک چهارم نهایی

در انتظار معرفی دو تیم دیگر شرق آسیا العین بهترین قرعه پرسپولیس در یک چهارم نهایی با مشخص شدن چهره ۴ تیم صعودکننده از غرب آسیا به مرحله یک چهارم نهایی بهترین قرعه برای تنها نماینده ایران رویارویی با قاتل استقلال خواهد بود. به گزارش «ورزش سه»، با برگزاری بازی‌های در دور برگشت مرحله حذفی […]

در انتظار معرفی دو تیم دیگر شرق آسیا

العین بهترین قرعه پرسپولیس در یک چهارم نهایی

با مشخص شدن چهره ۴ تیم صعودکننده از غرب آسیا به مرحله یک چهارم نهایی بهترین قرعه برای تنها نماینده ایران رویارویی با قاتل استقلال خواهد بود.

به گزارش «ورزش سه»، با برگزاری بازی‌های در دور برگشت مرحله حذفی لیگ قهرمانان ۶ تیم از ۸ تیم مرحله یک چهارم نهایی معرفی شدند که در منطقه غرب قاره‌کهن پرسپولیس به عنوان تنها نماینده ایران در کنار الهلال و الاهلی از عربستان و العین از امارات تیم‌های حاضر در این مرحله نام گرفتند.

در شرق قاره نیز تیم‌های گوانگ‌ژو چین به همراه کاواساکی ژاپن صعود کردند و امروز دو تیم دیگر این مرحله از این منطقه مشخص خواهد شد تا همه چیز برای قرعه کشی در روز ۱۶ خردادماه آماده باشد تا تیم‌ها حریفان خود در مرحله یک چهارم نهایی را بشناسند. دو تیم پایانی که احتمالاً یکی از چین خواهد بود و دیگری از کره جنوبی.

با نزدیک شدن به روز قرعه‌کشی مرحله یک چهارم نهایی این فصل از لیگ قهرمانان استرس نزد طرفداران پرسپولیس به اوج خود رسیده چون این قرعه کشی تنها دو حالت برای آنها خواهد شد یا با تیمی از عربستان روبه‌رو می‌شوند یا با العین از امارات. با توجه به این که روابط سیاسی میان ایران و عربستان همچنان تیره و تار است و بعید به نظر می‌رسد AFC زیر بار برگزاری بازی‌های نمایندگان دو کشور در ایران و عربستان برود با این حساب رویاریی با الهلال و الاهلی امتیاز میزبانی پرسپولیس در ورزشگاه آزادی را از بین خواهد برد به همین خاطر می‌توان گفت رویارویی با قاتل اماراتی استقلال بهترین قرعه برای شاگردان برانکو خواهد بود تا دوباره طعم میزبانی و شکستن رکورد تماشاگر را داشته باشند.

این قرعه می‌تواند از یک حیث دیگر هم برای فوتبال ایران حایز اهمیت باشد آن هم گرفتن انتقام شکست سنگین استقلال توسط رقیب دیرینه و سنتی تا دوباره اعتبار فوتبال باشگاهی ایران برابر کشوری کوچک در حاشیه خلیج‌فارس حفظ شود از همین رو طرفداران پرسپولیس امیدوار هستند در قرعه کشی روز ۱۶ خرداد ماه با العین برخورد کنند تا تیمی از عربستان.

پرسپولیس و چالش میزبانی در آسیا

با برگزاری بازی‌های روز سه‌شنبه،  چهره ۴ تیم حاضر در مرحله یک چهارم نهایی منطقه غرب آسیا مشخص شد و طبق قرعه کشی که در ۱۶ خرداد انجام می‌شود پرسپولیس باید به مصاف یکی از۳ تیم الهلال، الاهلی عربستان یا العین امارات برود از سه حریف احتمالی پرسپولیس دو تیم عربستانی هستند و به احتمال ۶۶ درصد پرسپولیس باز هم از بازی در زمین خودی محروم خواهد بود.

برای پرسپولیس به عنوان یکی از پر هوادارترین تیمهای آسیا که طرفداران آن، بزرگ‌ترین سلاحشان برای مقابله با حریفان است، بسیار دردآور خواهد بود که تا پایان مرحله یک چهارم نهایی تنها دو بازی در حضور تماشاگران خودی برگزار کند.

کشور عمان میزبان بازیهای نمایندگان ایران در برابر تیمهای عربستانی در مرحله گروهی بود و پرسپولیس در این مرحله در فصل زمستان در عمان از الهلال میزبانی کرد و از نظر شرایط جوی، وضعیت چندان علیه نماینده ایران نبود ولی در صورت بازی مرحله یک چهارم نهایی در این کشور در فصل تابستان، پرسپولیس در دیداری که به ظاهر میزبان است نه تنها باید در زمین بی‌طرف به میدان برود بلکه باید در وضعیت آب و هوایی که کاملاً به ضرر این تیم و به نفع حریف خواهد بود بازی کند.

این در حالی است که با توجه به حضور دو تیم عربستانی در این مرحله در صورت صعود پرسپولیس به مرحله نیمه‌نهایی باز هم احتمال تکرار این داستان بسیار زیاد است.

رکوردزنی پرسپولیس با برانکو در لیگ قهرمانان آسیا

تیم فوتبال پرسپولیس ضمن ثبت بهترین عملکرد خود در تاریخ لیگ قهرمانان آسیا، اکنون منتظر است حریف خود را در مرحله یک چهارم نهایی این رقابت‌ها بشناسد.

به‌ گزارش ‌ایسنا، تیم فوتبال پرسپولیس موفق شد با برتری یک بر صفر برابر تیم پر ستاره و چند ملیتی لخویا راهی مرحله یک چهارم نهایی این رقابت‌ها شود تا تنها نماینده ایرانی باشد که در این مرحله حاضر است.

پرسپولیس تاکنون ۶ بار در لیگ قهرمانان آسیا حاضر بوده که غیر از دو مورد توانسته در ۴ دوره دیگر راهی مرحله حذفی لیگ قهرمانان آسیا شود.

سرخ پوشان هیچ وقت نتوانستند تا قبل از بازی سه‌شنبه شب به جمع ۸ تیم برتر آسیا راه یابند ولی در نهایت این طلسم شکسته شد تا سرخ‌ها با هدایت برانکو ایوانکوویچ به این مهم دست پیدا کنند.

* ۲۰۰۳- ۲۰۰۲

پرسپولیس در اولین حضور خود در لیگ قهرمانان آسیا عملکرد چندان خوبی نداشت و در همان دور گروهی رقابت‌ها حذف شد. در آن سال از هر گروه تنها یک تیم راهی مرحله بعد می‌شد و پرسپولیس در گروهی که تیم‌های پاختاکور ازبکستان، الطلبه عراق و نیسا ترکمنستان در آن حضور داشتند در جایگاه دوم قرار گرفت و حذف شد.

* ۲۰۰۹- ۲۰۰۸

پرسپولیس در دومین حضور خودش در این سال راهی دور حذفی لیگ قهرمانان آسیا شد؛ جایی که با هدایت وینگادای پرتغالی در خانه برابر بنیادکار شکست خورد و همین باعث شد از رقابت‌ها حذف شود. سرخپوشان در مرحله گروهی در گروه ۳ تیمی بالاتر از الشباب عربستان و الغرافه قرار گرفتند ولی برابر بنیادکار با تک گل ریوالدو از روی نقطه پنالتی بازنده شدند.

* ۲۰۱۱-۲۰۱۲

پرسپولیس در سومین حضور خود در مرحله گروهی بار دیگر حذف شد و حرفی برای گفتن نداشت. در این سال یکی از ضعیف‌ترین عملکردهای پرسپولیس را شاهد بودیم که این تیم در گروه خود در رده آخر قرار گرفت و نتوانست به مرحله بعد برود.

* ۲۰۱۲-۲۰۱۳

پرسپولیس در این سال بار دیگر توانست راهی دور حذفی لیگ قهرمانان آسیا شود ولی با شکست ۳ بر صفر برابر التحاد عربستان بار دیگر از حضور در جمع ۸ تیم برتر باز ماند. این بار قرمزها بعد از الهلال به عنوان تیم دوم راهی مرحله حذفی شدند و طبق قوانین AFC در یک بازی در زمین الاتحاد عربستان به میدان رفتند که شکست خوردند.

* ۲۰۱۵-۲۰۱۶

پرسپولیس در پنجمین حضور خود در لیگ قهرمانان آسیا با هدایت حمیددرخشان توانست به دور حذفی راه پیدا کند. این بار نیز پرسپولیس به عنوان تیم دوم بعد از لخویا به مرحله بعد رسید اما بار دیگر در این مرحله به الهلال عربستان برخورد کرد و ۳ بر صفر شکست خورد تا از لیگ قهرمانان آسیا حذف شود. سرخپوشان در بازی نخست با یک گل در تهران پیروز شدند ولی در ورزشگاه الهلال با ۳ گل شکست خوردند.

* ۲۰۱۶-۲۰۱۷

در نهایت پرسپولیس این بار با هدایت برانکوایوانکوویچ برای اولین بار از مرحله یک هشتم نهایی پا را فراتر گذاشت و با شکست قهرمان لیگ قطر یعنی لخویا راهی مرحله بعد شد. در این مرحله پرسپولیس به عنوان تیم دوم بعد از الهلال به مرحله حذفی رسید و با کنار زدن لخویا برای اولین بار به جمع هشت تیم برتر راه یافت و بهترین عملکرد خود را در تاریخ این رقابت‌ها ثبت کرد.

قرعه‌کشی مرحله یک چهارم نهایی این رقابت‌ها سه‌شنبه هفته‌ آینده برگزار می‌شود و پرسپولیس با یکی از ۳ تیم العین امارات، الاهلی یا الهلال عربستان روبه‌رو خواهد شد.