معاون هنری وزیر ارشاد:موزه هنرهای معاصر واگذار نمی‌شود

  معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اخباری مبنی بر واگذاری موزه هنرهای معاصر تهران به بنیاد فرهنگی هنری رودکی را تکذیب کرد. به گزارش مهر، علی مرادخانی در حاشیه مراسم تشییع پیکر زنده‌یاد جواد لشگری آهنگساز و نوازنده با حضور در جمع تعدادی از خبرنگاران درباره انتشار اخباری مبنی بر واگذاری موزه هنرهای […]

 

معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اخباری مبنی بر واگذاری موزه هنرهای معاصر تهران به بنیاد فرهنگی هنری رودکی را تکذیب کرد.

به گزارش مهر، علی مرادخانی در حاشیه مراسم تشییع پیکر زنده‌یاد جواد لشگری آهنگساز و نوازنده با حضور در جمع تعدادی از خبرنگاران درباره انتشار اخباری مبنی بر واگذاری موزه هنرهای معاصر تهران به بنیاد فرهنگی هنری رودکی، گفت: من از دیروز در جریان انتشار چنین اخباری قرار گرفتم ولی اصولاً وقتی قرار باشد چنین موضوعی اتفاقی بیفتد این هیأت دولت است که باید پیرامون نحوه واگذاری تصمیم‌گیری کند. علاوه بر این مجلس هم باید طبق قوانین موجود کشور نسبت به ماجرا نظارت داشته باشد. بنابراین واگذاری موزه هنرهای معاصر به بنیاد رودکی صحت ندارد و اساساً یک شایعه است.

وی ادامه داد: مباحثی هم که برخی دوستان در این زمینه مطرح می‌کنند اساساً صحت ندارد. البته در خیلی از زمینه‌ها راه‌های برون رفت از مشکلات دولتی همیشه مطرح بوده که برخی‌ها تصور کردند این راه ممکن است پیش روی موزه هم قرار گرفته باشد ولی به نظر من قضیه به ترتیبی که گفته شد اصلاً درست نیست و هرگونه کاری بخواهد برای بهتر شدن اوضاع یک مجموعه انجام پذیرد، قطعاً نیازمند کار کارشناسی اساسی است. این‌که من و شما به یک دفعه بشنویم قرار است روز بیست‌و‌یک فروردین ماه موزه هنرهای معاصر به بنیاد رودکی واگذار شود، بحث غیرکارشناسی است که از سوی برخی از دوستان مطرح شده است.

معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره تازه‌‌ترین وضعیت ارکستر سمفونیک تهران بعد از حضور دوباره علی رهبری در ایران و پذیرفته نشدن استعفای وی گفت: همه کارهای ارکستر سمفونیک در حال انجام است.