احداث ۱۰ هزار مگاوات نیروگاه جدید با سرمایه خارجی ها

  مدیرعامل شرکت مادرتخصصی تولید نیروی برق حرارتی از برنامه‌ریزی برای احداث ۲۲ هزار مگاوات نیروگاه جدید در کشور خبر داد و گفت: هزینه احداث نزدیک به ۱۰ هزار مگاوات از نیروگاه‌های مذکور توسط منابع خارجی و به‌صورت سرمایه‌گذاری مستقیم تأمین خواهد شد. به گزارش فارس، محسن طرزطلب با بیان این مطلب اظهار داشت: در […]

 

مدیرعامل شرکت مادرتخصصی تولید نیروی برق حرارتی از برنامه‌ریزی برای احداث ۲۲ هزار مگاوات نیروگاه جدید در کشور خبر داد و گفت: هزینه احداث نزدیک به ۱۰ هزار مگاوات از نیروگاه‌های مذکور توسط منابع خارجی و به‌صورت سرمایه‌گذاری مستقیم تأمین خواهد شد.

به گزارش فارس، محسن طرزطلب با بیان این مطلب اظهار داشت: در بخش احداث نیروگاه‌ها از سال گذشته برنامه‌ریزی مفصلی صورت گرفته که تلاش می‌کنیم آن‌‌ها را در سال جاری اجرایی کنیم.

وی ادامه داد: تمهیداتی فراهم شده تا قرارداد احداث نزدیک به ۲۲ هزار مگاوات نیروگاه جدید در کشور امضا شود و عملیات اجرایی بخشی از این نیروگاه‌ها در سال جاری آغاز شود.

طرزطلب با بیان این مطلب که بخش اعظم هزینه احداث این ۲۲ هزار مگاوات از طریق منابع مالی خارجی و بخشی نیز از طریق منابع مالی داخلی و سرمایه‌گذاری دولت تأمین خواهد شد، اظهار داشت: هزینه احداث نزدیک به ۱۰ هزار مگاوات از نیروگاه‌های مذکور توسط منابع خارجی و به‌صورت سرمایه‌گذاری مستقیم تأمین خواهد شد.

وی با اشاره به این‌که شرکت‌های زیادی از کشورهای مختلف اظهار علاقه‌مندی به سرمایه‌گذاری و انتقال تکنولوژی در پروژه‌های ایرانی داشتند، افزود: از این بین، شرکت‌هایی از اروپا، ژاپن، کره‌جنوبی و ترکیه برای این پروژه‌ها انتخاب شدند.

 

مدیرعامل شرکت مادرتخصصی تولید نیروی برق حرارتی یادآور شد عمده این نیروگاه‌ها حرارتی، بخشی از آن سیکل ترکیبی و تعداد اندکی نیز نیروگاه بخاری خواهند بود.