نظارت وزارت کشور بر انجام مناقصات

نظارت وزارت کشور بر انجام مناقصات معاون عمران ‌و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور گفت: در حال حاضر در دوره‌ گذار بسیار سختی به سر می‌بریم و باید با همکاری و همفکری با یکدیگر این دوران را کوتاه و قابل تحمل کنیم. هوشنگ خندان‌دل در سفر به اراک از شرکت هپکو بازدید کرد […]

نظارت وزارت کشور بر انجام مناقصات

معاون عمران ‌و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور گفت: در حال حاضر در دوره‌ گذار بسیار سختی به سر می‌بریم و باید با همکاری و همفکری با یکدیگر این دوران را کوتاه و قابل تحمل کنیم.

هوشنگ خندان‌دل در سفر به اراک از شرکت هپکو بازدید کرد و در نشستی با مسؤولان این شرکت به بررسی مسایل و مرور همکاری‌ها با این شرکت پرداخت.

وی در حاشیه این نشست با بیان این‌که هپکو مورد تأیید ماست، در خصوص حذف هپکو از مناقصه‌ ساخت ۴۰ دستگاه گریدر گفت: این شرکت به دلیل مسایل فنی از این مناقصه کنار گذاشته نشده و دلیل حذف هپکو از مناقصه یاد شده عدم رعایت زمان‌بندی تحویل کالا مربوط به مناقصات قبلی و قیمت بالایی است که این شرکت اعلام کرده است.

خندان‌دل با بیان این‌که تمامی مناقصات کشور مناقصه عمومی هستند و تحت نظارت کمیته فنی و سازمان‌های نظارتی برگزار می‌شوند، افزود: براین اساس هیچ ایرادی به این مناقصه وارد نیست.

رییس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور یکی از شرایط مناقصه یاد شده را تحویل محصولات تولید شده در قراردادهای قبلی عنوان ‌کرد و افزود: شرکت‌هایی که خلف وعده کرده و برابر قرارداد عمل نکرده‌اند از مناقصه حذف شدند که هپکو نیز به همین دلیل حذف شد.

وی در ادامه هدف از سفر خود به اراک را برگزاری نشستی با شهرداران، اعضای شورا، بخشداران و فرمانداران، سرکشی به برخی طرح‌های عمرانی، مرور برخی مسایل فی مابین با شرکت هپکو که در تحکیم همکاری‌ها مؤثر خواهد بود عنوان کرد.

وی در ادامه با بیان این‌که در حال حاضر در دوره‌گذار بسیار سختی به سر می‌بریم و باید با همکاری و همفکری با یکدیگر این دوران را کوتاه و قابل تحمل کنیم، افزود: اراک یکی از شهرستان‌های تأثیرگذار در کشور بوده و خاستگاه مردان بزرگی است که در سرنوشت کشور نقش‌های بزرگی ایفا کرده‌اند.

خندان‌دل تأکید ‌کرد: اراک به عنوان یک شهر صنعتی مشکلات خاصی دارد که نسبت به آنها بی‌توجه نخواهیم بود و برای رفع این مشکلات همکاری و هم‌‌فکری خواهیم کرد.

 

شایان ذکر است به دنبال حذف شرکت هپکو اراک از کنسرسیوم برنده مناقصه خرید جرثقیل‌های بزرگ بندری در بندر شهید رجایی نماینده مردم اراک و کمیجان در مجلس به وزیر راه ‌و شهرسازی تذکر کتبی داد.