شرکت‌های خارجی قیمت مناقصات را تا یک سوم کاهش می‌دهند

در راستای به انزوا کشیدن جهاد دانشگاهی شرکت‌های خارجی قیمت مناقصات را تا یک سوم کاهش می‌دهند رییس پژوهش و فناوری شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب گفت: نقشه راه تولید و فناوری در بسیاری از کشور‌ها مورد حمایت قرار می‌گیرد ولی در کشور ما این ضعف قوانین وجود دارد. به گزارش مهر، باقرپورقاسم در آیین […]

در راستای به انزوا کشیدن جهاد دانشگاهی

شرکت‌های خارجی قیمت مناقصات را تا یک سوم کاهش می‌دهند

رییس پژوهش و فناوری شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب گفت: نقشه راه تولید و فناوری در بسیاری از کشور‌ها مورد حمایت قرار می‌گیرد ولی در کشور ما این ضعف قوانین وجود دارد.

به گزارش مهر، باقرپورقاسم در آیین رونمایی از مته حفاری دندانه‌ای ساخت جهاد دانشگاهی خوزستان و با فناوری بومی‌ اظهار‌کرد: امروز پروژه‌های پژوهشی موفق در این شرکت سطح بسیار بالایی دارد و افزایش بسیاری در سطح‌بندی آنها داشتیم.

وی افزود: ساخت توربین سولارسنتار گازی را داریم که جزو معدود کشورهایی هستیم که تکنولوژی تولید این توربین را دارند. ساخت اولین مته به عنوان کاری که با تکنولوژی روز و دانش فنی که به دست آوردیم نیز جزو افتخارات است. ساخت افزایه‌های سیمان که دانش فنی آن در اختیار کشورهای خاص بوده را نیز انجام دادیم.

پورقاسم با بیان این‌که امروز پژوهش مبنای اقتصاد مقاومتی شده و عموم پژوهش‌های انجام شده به تولید انبوه می‌رسد، گفت: ۴ نوع کمپرسور را نیز به صورت داخلی و با همت جهادگران تولید کرده‌ایم و در آینده نزدیک قرارداد خرید انبوه آن را منعقد می‌کنیم.

رییس پژوهش‌ و فناوری شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب عنوان‌ کرد: کشورهایی که دانش فنی تولید و توانایی کاربردی کردن آن را دارند در زمینه تنظیم قوانین و نبوغ دانش علمی خود هیچ مشکلی ندارند ولی امروزه قوانین ما پوشش‌های لازم را ندارد و کسانی که قراردادهای تولید منعقد می‌کنند باید از خودشان مایه بگذارند.

پورقاسم ادامه داد: مجموعه شرایط برای راهبری‌های پژوهشی و زمینه سوء استفاده در کشور را فراهم و ریسک آن را افزایش داده است. چنین مسایلی باعث شده تا ما ۳۰ درصد از دانش فنی خود را به‌کاربردی کردن تبدیل کنیم.

وی اظهار ‌کرد: چرا امروز وقتی محصول انبوه جهاد دانشگاهی به تست میدانی می‌رسد و شرکت‌های خارجی وقتی متوجه تدوین دانش فنی آن می‌شوند؛ قیمت مناقصات را حتی تا یک سوم کاهش می‌دهد و به راحتی کاری می‌کند که جهاد دانشگاهی به انزوا کشیده شود.

پورقاسم اضافه ‌کرد: تقاضا دارم تا افراد حاکم بر قوانین و نمایندگان مجلس که قانون‌گذاری می‌کنند حتما نسبت به اصلاح این قوانین توجه ویژه‌ای داشته باشند. نقشه راه تولید و فناوری در بسیاری از کشور‌ها با اختیارات ویژه از سوی رییس‌جمهور مورد حمایت قرار می‌گیرد ولی در کشور ما این ضعف قوانین وجود دارد.