افزایش ۱۰ درصدی نرخ کرایه‌های حمل و نقل عمومی

رییس شورای شهر تهران اعلام کرد افزایش ۱۰ درصدی نرخ کرایه‌های حمل و نقل عمومی رییس شورای شهر تهران گفت: نرخ کرایه حمل و نقل عمومی حداکثر ۱۰ درصد افزایش پیدا می‌کند. به گزارش مهر، مهدی‌چمران در حاشیه سیصدوپنجاهمین جلسه شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران گفت: پس از مخالفت فرمانداری تهران با مصوبه افزایش […]

رییس شورای شهر تهران اعلام کرد

افزایش ۱۰ درصدی نرخ کرایه‌های حمل و نقل عمومی

رییس شورای شهر تهران گفت: نرخ کرایه حمل و نقل عمومی حداکثر ۱۰ درصد افزایش پیدا می‌کند.

به گزارش مهر، مهدی‌چمران در حاشیه سیصدوپنجاهمین جلسه شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران گفت: پس از مخالفت فرمانداری تهران با مصوبه افزایش نرخ کرایه‌های حمل و نقل عمومی شورای اسلامی شهر تهران، این موضوع به هیأت حل اختلاف وزارت کشور ارسال شد و نهایتاً  این هیأت افزایش حداکثر ۱۰درصدی را برای نرخ کرایه اتوبوس، مترو و تاکسی به تصویب رساند.

وی افزود: البته اجرایی شدن این مصوبه منوط به ابلاغ این مصوبه به فرمانداری تهران و شورای اسلامی شهر تهران است که هنوز دبیرخانه هیأت حل اختلاف این کار را انجام نداده است و پیگیر این موضوع هستیم.

رییس شورای شهر تهران تأکید کرد: هیچ‌گونه افزایشی در حال حاضر در کرایه‌های حمل و نقل عمومی قانونی نیست.

وزارت کشور نرخ افزایش کرایه‌های حمل و نقل عمومی را اعلام کند

عضو هیأت رییسه شورای اسلامی شهر تهران نیز با اشاره به این‌که دولت به تعهداتش در حمل و نقل عمومی عمل نکرده است، گفت: قرار بود دولت یک‌هزار واگن به حمل و نقل ریلی تهران اضافه کند که این تعهد هنوز عملیاتی نشده است.

ابوالفضل‌قناعتی در تذکر پیش از دستور سیصدوپنجاهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران اظهار داشت: براساس برنامه ۵ ساله دوم شهرداری تهران، خطوط ۶ و ۷ مترو باید مورد بهره‌برداری قرار بگیرد و در تابلوهای سطح شهر نیز خردادماه زمان افتتاح این خطوط اعلام شده است.

وی افزود: سال قبل، از دولت درباره واگذاری یک‌هزار واگن به متروی تهران هماهنگی‌هایی صورت گرفت و نیز این اقدام تاکنون انجام نشده است.

وی گفت: درصورتی که این واگن‌‌‌ها به خطوط ۶ و ۷ مترو اضافه نشود، همچنان مشکلاتی همانند خط ۳ را خواهیم داشت که در فاصله ورود قطار، یک ربع تا نیم ساعت خواهد بود.

وی افزود: باید همه ما به قانون احترام بگذاریم و به تعهدات خود عمل کنیم.

قناعتی بیان داشت: دولت موظف است ۵۰ درصد از هزینه‌های مترو و اتوبوس را بپردازد، ولی این اقدام در چند سال گذشته اتفاق نیفتاده است.

عضو هیأت رییسه شورای اسلامی شهر تهران افزود: امیدواریم دولت همزمان با افتتاح خط ۷ مترو، یک‌هزار واگن متعهد شده را به ناوگان ریلی شهر تهران اضافه کند.

وی درباره افزایش کرایه‌های حمل و نقل عمومی نیز بیان داشت: وزارت کشور نیز هنوز افزایش کرایه‌های حمل و نقل عمومی را بیان نکرده است و ما نمی‌توانیم با رانندگان متخلف برخورد کنیم.

وی افزود: اگر وزارت کشور هرچه سریع‌تر اعلام کند که کرایه‌های حمل و نقل عمومی در سال جاری افزایش می‌یابد یا خیر، مسؤولان، مدیران و تاکسیرانان نیز از این سردرگمی خارج می‌شوند.

 

وی افزود: شهر تهران ۵ هزار اتوبوس نیاز دارد و در شأن شهروندان نیست که با اتوبوس‌های فرسوده و دارای مشکل تردد کنند، چرا که آنها همت خود را نشان داده‌اند.