کشف بیش از ۵۹ میلیون تن ذخایر معدنی جدید در گیلان در سال ۹۴

  رامین میرصادقی از کشف بیش از ۵۹ میلیون تن انواع ذخایر معدنی جدید در گیلان خبر داد. به گزارش تسنیم، رییس اداره امور معادن و اکتشافات معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان با اشاره به سرمایه‌گذاری ۵۵۷ میلیون ریال در فعالیت‌های اکتشافی اظهار داشت: سال گذشته با صدور ۵ فقره گواهینامه کشف، بیش […]

 

رامین میرصادقی از کشف بیش از ۵۹ میلیون تن انواع ذخایر معدنی جدید در گیلان خبر داد.

به گزارش تسنیم، رییس اداره امور معادن و اکتشافات معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان با اشاره به سرمایه‌گذاری ۵۵۷ میلیون ریال در فعالیت‌های اکتشافی اظهار داشت: سال گذشته با صدور ۵ فقره گواهینامه کشف، بیش از ۵۹ میلیون تن ذخایر معدنی طبقه یک، بیش از ۳۷ میلیون تن سنگ لاشه، بیش از ۷ میلیون تن مارن و ۱۵ میلیون تن مواد معدنی دیگر در گیلان کشف شد.

وی با اشاره به صدور ۶ فقره پروانه جدید بهره‌برداری معدنی با میزان استخراج اسمی ۷۲۸ هزار تن ماده معدنی طی سال گذشته، تصریح کرد: برای این تعداد پروانه بهره‌برداری معدنی با ایجاد اشتغال برای ۴۲ نفر ۳۸ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در گیلان صورت گرفت.

رییس اداره امور معادن و اکتشافات معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان با اشاره به صدور ۵ فقره گواهینامه کشف از صدور یک فقره پروانه اکتشاف معدنی خبر داد و افزود: سال گذشته ۳۱۱ فقره مجوز برداشت موقت در گیلان صادر شد.

میرصادقی با بیان این‌که ۹ میلیون و ۲۵۶ هزار تن انواع مواد معدنی در گیلان استخراج و برداشت شد، اظهار کرد: میزان وصولی‌های حقوق دولتی از محل فعالیت‌های معدنی بیش از ۱۷ میلیارد ریال بود.

استان گیلان دارای ذخایر متنوع معدنی شامل مارن، میکا، سنگ لاشه، شن و ماسه، خاک‌نسوز، خاک صنعتی، تراورتن، سنگ آهک، گرانیت، سرب و روی، رس و سیلیس است.

۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰

د بانک جدید تأسیس کند و کل بدهی‌های فولادسازان را به آن منتقل سازد تا از ورشکستگی سایر بانک‌ها جلوگیری شود که البته بسیار پیچیده است. زیرا بدهی برخی شرکت‌ها بسیار بیش از دارایی آن‌ها است.

به موازات اخراج ۱٫۳ میلیون نفر پرسنل تنها در بخش زغال‌سنگ ۳۰ میلیارد دلار هزینه دارد (گزارش دولت به پارلمان چین) که با بودجه ۲۰ میلیارد دلاری کلی دولت هم‌راستا نیست.

بانکداران چینی نیز از این برنامه گلایه دارند. پاسپورت برخی از آن‌ها توسط دولت ضبط شده تا از چین خارج نشوند. آن‌ها در برابر پرداخت وام‌های بد به صنایعی از جمله فولاد و زغال سنگ مسؤولند و حالا بیش‌تر از هر زمان اظهار نگرانی می‌کنند.

 

بروز این مشکلات می‌تواند اجرای تمام یا بخشی برنامه کاهش ظرفیت فولادسازان را با تاخیر مواجه و یا در عمل متوقف سازد.