جمع‌بندی کنفرانس WWDC2017

جمع‌بندی کنفرانس WWDC2017 شرکت اپل مجموعه‌ای از محصولات سخت‌افزاری و ویژگی‌های نرم‌افزاری جدید خود را در کنفرانس سالانه توسعه‌دهندگان موسوم به WWDC2017 رونمایی کرد. به گزارش ایرنا از تلگراف، در ادامه مهم‌ترین فناوری‌های این کنفرانس را به اجمال بررسی می‌کنیم. سیستم‌عامل جدید آیفون نسخه جدید سیستم‌عامل موبایل اپل مجهز به دستیار دیجیتالی Siri، یک سامانه […]

جمع‌بندی کنفرانس WWDC2017

شرکت اپل مجموعه‌ای از محصولات سخت‌افزاری و ویژگی‌های نرم‌افزاری جدید خود را در کنفرانس سالانه توسعه‌دهندگان موسوم به WWDC2017 رونمایی کرد.

به گزارش ایرنا از تلگراف، در ادامه مهم‌ترین فناوری‌های این کنفرانس را به اجمال بررسی می‌کنیم.

سیستم‌عامل جدید آیفون

نسخه جدید سیستم‌عامل موبایل اپل مجهز به دستیار دیجیتالی Siri، یک سامانه پرداخت داخلی در ویژگی iMessage و یک مرکز کنترل برای دسترسی یک‌جا به تمام ابزار‌ها است. برنامه Photos در این نسخه از سیستم‌عامل قابلیت تولید کُلاژ و ویدیوهایی موسوم به Memories را دارد که توانایی شناسایی لحظات مهم مانند سالگرد‌ها را دارند.

این سیستم‌عامل دارای حالت Do Not Disturb while Driving است که نمایشگر گوشی را سیاه کرده و مانع پاسخگویی کاربر به پیغام‌‌ها می‌شود. قرار است این سیستم‌عامل در پاییز به بازار عرضه شود.

بلندگوی HomePod

شاید مهم‌ترین محصول اپل در این کنفرانس HomePod باشد. این بلندگوی ۷ اینچی مجهز به یک تراشه A8 است که صدا را براساس شکل و اندازه محیط تنظیم می‌کند و نسبت به دستورالعمل‌های کاربر واکنش نشان می‌دهد. این بلندگو به Siri مجهز است و یک رقیب جدی برای بلندگوی Echo محصول آمازون و بلندگوهای Home محصول گوگل محسوب می‌شود.

تبلت iPad Pro

اپل از تبلت‌های جدید ۱۰٫۵ اینچی iPad Pro رونمایی کرد. قرار است این مدل جدید جایگزین نمونه‌های ۹٫۵ اینچی موجود در بازار شود. اپل ویژگی‌های مجزایی را برای این مدل از iPad Pro در سیستم‌عامل iOS 11 پیش‌بینی کرده است که موجب می‌شود قابلیت‌های آن شباهت بیش‌تری به یک کامپیوتر اپل داشته باشد.

کامپیوتر‌ها و لپ‌تاپ‌های جدید

اپل توان پردازشی و حافظه لپ‌تاپ‌‌ها و کامپیوترهای جدید خود را بهبود داده است. این شرکت یک از کامپیوتر iMac Pro با نمایشگر ۵K رونمایی کرد که قرار است با قیمت ۴٫۹۹۹ دلار به بازار عرضه شود. همچنین این شرکت قیمت MacBook Pro با نمایشگر ۴K را کاهش داده و اکنون این لپ‌تاپ با قیمت ۱٫۲۹۹ دلار عرضه می‌شود.

سیستم‌عامل‌های جدید اپل

شرکت اپل از سیستم‌عامل macOS High Sierra برای کامپیوترهای جدید خود رونمایی کرد. این سیستم‌عامل جدید به یک نسخه جدید Safari مجهز است که مانع نمایش خودکار فایل‌های ویدیویی شده و از ردگیری فعالیت کاربران توسط وب‌سایت‌ها ممانعت می‌کند. این سیستم‌عامل برای اولین بار با واقعیت مجازی سازگاری دارد و امکان تغییر قابلیت‌های برنامه‌های Mail، Photos و فضای ذخیره‌سازی را در اختیار کاربران می‌گذارد.

همچنین اپل از سیستم‌عامل جدید watchOS 4 رونمایی کرد که دارای رابط Siri بوده و در طول روز راهنمایی‌های شخصی به‌کاربر ارایه می‌کند.

 

اپل در رابطه با سیستم‌عامل TV OS نیز اعلام کرد قرار است در سال جاری میلادی، ویژگی Prime Video محصول آمازون به Apple TV اضافه می‌شود.