فروش ‌و خدمات پس از فروش تلفن همراه باید در اختیار اتحادیه دستگاه‌های مخابراتی باشد

رییس اتحادیه دستگاه‌های مخابراتی ‌ فروش ‌و خدمات پس از فروش تلفن همراه باید در اختیار اتحادیه دستگاه‌های مخابراتی باشد رییس اتحادیه دستگاه‌های مخابراتی گفت: تداخل صنفی اتحادیه دستگاه‌های مخابراتی و اتحادیه صوت و تصویر برای فروش و ارایه خدمات تلفن همراه باعث نابسامانی‌های زیادی شده است. غلامحسین کریمی در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع‌رسانی اتاق […]

رییس اتحادیه دستگاه‌های مخابراتی ‌

فروش ‌و خدمات پس از فروش تلفن همراه باید در اختیار اتحادیه دستگاه‌های مخابراتی باشد

رییس اتحادیه دستگاه‌های مخابراتی گفت: تداخل صنفی اتحادیه دستگاه‌های مخابراتی و اتحادیه صوت و تصویر برای فروش و ارایه خدمات تلفن همراه باعث نابسامانی‌های زیادی شده است.

غلامحسین کریمی در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع‌رسانی اتاق اصناف ایران اظهار کرد: اتحادیه دستگاه‌های مخابراتی ۱۰ رسته دارد که یکی از این رسته‌ها، تعمیر و خدمات پس از فروش تلفن همراه است در حالی که اکنون فروش تلفن همراه در اختیار اتحادیه صوت و تصویر است و هر مغازه‌ای که تلفن همراه می‌فروشد، کار خدمات هم انجام می‌دهد که این مسأله موجبات تداخلی صنفی را فراهم آورده و نابسامانی ایجاد کرده است.

وی با بیان این‌که در تمام دنیا فروش ‌و خدمات هر دو با هم هستند، تصریح‌ کرد: زمانی که کالایی به فروش می‌رسد، بحث خدمات هم در کنار آن انجام می‌گیرد‌؛ با توجه به این‌که تلفن همراه یک دستگاه مخابراتی است و مصوب شده که فروش آن نیز در اختیار اتحادیه دستگاه‌های مخابراتی باشد اما روسای این اتحادیه از انجام این کار سرباز می‌زنند.

کریمی گفت: اتحادیه دستگاه‌های مخابراتی زمانی که مستقل شد، قرار بر این بود که تمام رسته‌های همگن تجمیع شوند و تمام اتحادیه‌های مرتبط رسته‌های مربوطه را برای ما ارسال کردند و این کار انجام شد؛ تنها اتحادیه صوت و تصویر بود که مقرر شده بود تا پرونده اعضایی که فروش تلفن همراه را انجام می‌دهند ارسال کند که تاکنون از انجام این کار سرباز زده و به نوعی برای انجام کاری که قانونی است، مقاومت می‌کند که این مسأله منجر به نابسامانی در این حوزه شده است.

وی افزود: به این ترتیب تاکنون فروش تلفن همراه در اتحادیه صوت و تصویر مانده و تعمیر و خدمات پس از فروش در اتحادیه مخابرات که باعث موازی کاری و تداخل صنفی و نارضایتی اعضای صنف از برآورده نشدن خواسته‌هایشان شده است.

کریمی تصریح ‌کرد: در حال حاضر فروش انواع تلفن‌های معمولی در اتحادیه مخابرات است و فروش تلفن همراه با وجود این‌که یک دستگاه مخابراتی است و طبق قانون باید در فهرست رسته‌های این صنف باشد، هنوز به این صنف نپیوسته است.

رییس اتحادیه دستگاه‌های مخابراتی اظهار ‌کرد: صنعت مخابرات قدم به قدم پیشرفت کرده و اول به صورت مکانیال‌، بعدالکترومکانیکال‌، الکترونیک، آنالوگ و دیجیتال و امروز در بستر آی‌پی‌ویس قرار گرفته‌اند که همه دستگاه‌های مخابراتی هستند که هیچ ربطی به صوت و تصویر ندارند.

وی افزود: اگر بخواهیم مجموع ارتباطات را در نظر بگیریم شاید ۱۰ درصد دستگاه تلفن همراه است و ۹۰ درصد آن زیرساخت شبکه‌ها و سوئیچینگ و زیرساخت‌های مخابراتی است.

 

کریمی تأکید‌ کرد: مشکل اصلی ما تداخل صنفی بوده و همه خدمات باید برای ساماندهی و ارایه خدمات بهتر برای عرضه به مشتری باشد.