ضرورت اتحاد پتروشیمی‌‌ها در پی رقابت سنگین

ضرورت اتحاد پتروشیمی‌‌ها در پی رقابت سنگین مدیرعامل شرکت بازرگانی پتروشیمی گفت: ما در حال حاضر برای این‌که محصولات انباشته نشوند مجبوریم که قیمت‌ها را کاهش دهیم. مهدی شریفی‌نیک‌‌نفس، در گفت‌وگو با ایلنا با تأکید بر لزوم تجمیع بازرگانی مجتمع‌های پتروشیمی، اظهار داشت: برای صادرات محصولات پتروشیمی کشور لازم است که یک بازرگانی متمرکز و […]

ضرورت اتحاد پتروشیمی‌‌ها در پی رقابت سنگین

مدیرعامل شرکت بازرگانی پتروشیمی گفت: ما در حال حاضر برای این‌که محصولات انباشته نشوند مجبوریم که قیمت‌ها را کاهش دهیم.

مهدی شریفی‌نیک‌‌نفس، در گفت‌وگو با ایلنا با تأکید بر لزوم تجمیع بازرگانی مجتمع‌های پتروشیمی، اظهار داشت: برای صادرات محصولات پتروشیمی کشور لازم است که یک بازرگانی متمرکز و یک‌جا داشته باشیم و این مسأله باید هر چه زودتر اجرایی شود و تعارف نیست.

وی افزود: در تمام دنیا حضور در بازار پتروشیمی به صورت یک‌جا و متمرکز است و در این رابطه همصدایی وجود دارد بنابراین ما نیز با توجه به شرایط صنعت پتروشیمی و افزایش میزان تولیدات و رقابت سنگین قطعاً باید به فکر تمرکز بازرگانی این صنعت باشیم.

شریفی نیک نفس تصریح کرد: با توجه به چالش‌های صادرات، رقابت‌های منفی صادرکنندگان و همچنین تبانی خریداران و مشکلاتی که از این مسیر حادث می‌شود، باید بازرگانی یکپارچه پتروشیمی داشته باشیم.

 

وی خاطرنشان کرد: ما در حال حاضر برای این‌که محصولات انباشته نشوند مجبوریم که قیمت‌ها را کاهش دهیم. از طرفی هم کاهش قیمت تا حدی باعث می‌شود تعرفه‌های آنتی‌دامپینگ روی محصولات ما وضع شود و نتوانیم با رقبای خارجی رقابت کنیم، بنابراین تشکیل بازرگانی یکپارچه پتروشیمی یک ضرورت است تا بتوانیم قدرت چانه‌زنی و مذاکره داشته باشیم و این قضیه مستلزم این است که بازیگران دور هم بنشینند و با هم تصمیم بگیرند.