تعویق دو ماهه اجرای رجیستری موبایل ؛ درخواست پیمانکار داخلی

قاچاق همچنان ادامه دارد؛ تعویق دو ماهه اجرای رجیستری موبایل ؛ درخواست پیمانکار داخلی گروه ارتباطات – طرح رجیستری گوشی موبایل قرار بود از تیرماه اجرایی شود اما وزیر ارتباطات از به تعویق افتادن زمان اجرا خبر داده و گفته است: پیمانکار برای عملیاتی کردن طرح دو ماه فرصت خواسته و در نتیجه رجیستری تا […]

قاچاق همچنان ادامه دارد؛

تعویق دو ماهه اجرای رجیستری موبایل ؛ درخواست پیمانکار داخلی

گروه ارتباطات – طرح رجیستری گوشی موبایل قرار بود از تیرماه اجرایی شود اما وزیر ارتباطات از به تعویق افتادن زمان اجرا خبر داده و گفته است: پیمانکار برای عملیاتی کردن طرح دو ماه فرصت خواسته و در نتیجه رجیستری تا پایان تابستان عملیاتی می‌شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: اجرای عملیاتی طرح رجیستری موبایل که قرار بود تیرماه انجام شود به پایان تابستان موکول شده است.

به گزارش مناقصه‌مزایده؛ محمودواعظی با بیان این که پیمانکار اجرای طرح رجیستری دو ماه برای عملیاتی کردن آن فرصت خواسته، از عملیاتی شدن این طرح در انتهای تابستان خبر داده است.

وی با اشاره به انتشار اخباری مبنی بر رجیستری تلفن‌های همراه از اول تیر ماه سال جاری گفت: اقدامات برای اجرای طرح شناسه‌دار کردن گوشی‌های تلفن همراه در حال پیشرفت است و پیمانکار داخلی برای اجرای این طرح انتخاب شده، البته پیمانکار فرصت بیش‌تری برای عملیاتی کردن اجرای طرح خواسته است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: رجیستری تلفن همراه برای این‌که تمام مردم دچار مشکل شوند، کار پیچیده‌ای است، لذا مقرر شده بود که اواخر تیرماه اجرایی شود، اما پیمانکار دو ماه فرصت خواسته تا این کار اجرایی شود، که تا پایان تابستان طرح رجیستری تلفن همراه عملیاتی می‌شود.

پیش از این سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا از عملیاتی شدن طرح ثبت و شناسه‌دار کردن گوشی‌های موبایل از اول تیرماه خبر داده بود. با اجرای این طرح، گوشی‌هایی که از مبادی غیرقانونی وارد کشور شوند در شبکه اپراتورهای موبایل، امکان استفاده نخواهند داشت و شناخته نمی‌شوند.

همچنین معاون امور اقتصادی و بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفته بود: طبق اطلاعاتی که از سوی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا به دست ما رسیده، ظاهراً امور مربوط به این بخش در حال انجام است و به احتمال زیاد تا پایان خردادماه این طرح اجرایی می‌شود.

پیش از این سخنگوی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز در آخرین روزهای سال گذشته از اجرایی شدن طرح رجیستری تلفن‌های همراه تا تیر ماه ۱۳۹۶ خبر داده بود، محمود واعظی؛ وزیر ارتباطات هم در آخرین اظهار نظرهای خود در این زمینه گفته بود: با وزارت صنایع و ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز هماهنگ کردیم و امیدواریم این فرایند تا تیر ماه اجرایی شود.

وی البته این نکته را هم یادآور شده بود که مرحله پایلوت رجیستری انجام شده و دستگاه‌های ذی‌ربط خریداری شده و بدین ترتیب مسایل سخت‌افزاری حل شده اما در بعد نرم‌افزاری هنوز مشکلاتی وجود دارد که امیدواریم تا تیر ماه ۱۳۹۶ به نتیجه برسد.

 

امیدواریم بالاخره روزی طرح رجیستری فعال و قاچاق تلفن همراه نابود شود!