رگولاتوری اعلام کرد ارزیابی عملکرد اپراتورهای همراه و ثابت در استفاده حداکثری از منابع داخلی نتایج ارزیابی عملکرد اپراتورهای همراه، ثابت و انتقال داده در استفاده حداکثری از منابع و مهارتهای ایرانی در بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام شد. به گزارش فارس، عملکرد اپراتورها در ۶ ماهه اول سال ۱۳۹۵، در استفاده حداکثری از […]
رگولاتوری اعلام کرد
ارزیابی عملکرد اپراتورهای همراه و ثابت در استفاده حداکثری از منابع داخلی
نتایج ارزیابی عملکرد اپراتورهای همراه، ثابت و انتقال داده در استفاده حداکثری از منابع و مهارتهای ایرانی در بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام شد.
به گزارش فارس، عملکرد اپراتورها در ۶ ماهه اول سال ۱۳۹۵، در استفاده حداکثری از منابع و مهارتهای ایرانی، براساس ۱۱ شاخص اعلام شد.
حسین فلاح جوشقانی، معاون نظارت و اعمال مقررات درباره عملکرد اپراتورها در ۶ ماهه اول سال ۱۳۹۵، با اشاره به موضوع مصوبه ۱۶۳ کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، گفت: «آییننامه اجرایی حمایت از صاحبان صنایع، منابع و مهارتهای داخل کشور در بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات» به منظور ارزیابی و نظارت بر عملکرد اپراتورها در رعایت استفاده حداکثری از منابع و مهارتهای ایرانی در بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات، تدوین شد.
وی تصریح کرد: این آییننامه با هدف اجرای سیاستهای کلی تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی ابلاغ شده، توسط مقام معظم رهبری و در راستای اجرایی کردن موضوع مصوبه ۱۶۳ کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، تدوین و اجرایی شده است.
معاون نظارت و اعمال مقررات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی از تعیین شاخصهای ۱۱گانه برای ارزیابی عملکرد اپراتورها در این زمینه خبر داد و افزود: استفاده از نیروی انسانی متخصص داخلی، استفاده از توان اجرایی داخلی، استفاده از خدمات مشاورهای داخلی، استفاده از پیمانکاران داخلی، استفاده از تجهیزات فعال تولید داخل، استفاده از تجهیزات غیرفعال تولید داخل، از جمله شاخصهای مورد ارزیابی در فعالیت اپراتورها است.
وی ادامه داد: آموزش نیروی انسانی، اعلام برنامه توسعه به تولیدکنندگان داخلی، اطلاعرسانی مناسب و ایجاد فرصت برای شرکتهای داخلی، انتقال فناوری به داخل کشور، توسعه، تحقیقات و تجاریسازی، نیز از دیگر شاخصهای تعیین شده برای ارزیابی اپراتورها در سازمان تنظیم مقررات است.
فلاحجوشقانی عملکرد اپراتورها در شش ماهه اول سال ۱۳۹۵، براساس شاخصهای ۱۱گانه تعیین شده را تشریح کرد و گفت: از میان شرکتهای ارایهکننده خدمات تلفن همراه، «شرکت ارتباطات سیار ایران (همراه اول)»، از شرکتهای ارایه کننده خدمات ارتباطی ثابت، «شرکت پارس آنلاین» و در میان شرکتهای ارایهکننده خدمات انتقال داده از طریق ارتباطات ماهوارهای «شرکت ایران سولار»، حایز رتبه نخست استفاده حداکثری از منابع و مهارتهای ایرانی در بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات شدند.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.