۱۶ تیر؛ زمان برگزاری آزمون احراز صلاحیت مشاوران رتبه ۳ سازمان نصر

۱۶ تیر؛ زمان برگزاری آزمون احراز صلاحیت مشاوران رتبه ۳ سازمان نصر نهمین آزمون احراز صلاحیت مشاوران رتبه ۳ سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور ۱۶ تیر ماه به صورت همزمان در سراسر کشور برگزار می‌شود، منابع این آزمون به‌روزرسانی و منتشر شده است. به گزارش فارس، سهیل عباسی، رییس کمیسیون مشاوران سازمان نظام صنفی رایانه‌ای […]

۱۶ تیر؛ زمان برگزاری آزمون احراز صلاحیت مشاوران رتبه ۳ سازمان نصر

نهمین آزمون احراز صلاحیت مشاوران رتبه ۳ سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور ۱۶ تیر ماه به صورت همزمان در سراسر کشور برگزار می‌شود، منابع این آزمون به‌روزرسانی و منتشر شده است.

به گزارش فارس، سهیل عباسی، رییس کمیسیون مشاوران سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور اعلام کرد: امسال نیز براساس روالی که از دوره گذشته آغاز شد، منابع طبق نیاز بازار به‌روزرسانی شده است تا مهارت‌های کاربردی شرکت‌کنندگان در این آزمون مورد سنجش قرار گیرد.

او افزود: از مشاوران رتبه ۳ انتظار می‌رود حداقل دانش در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات برای ورود به این عرصه را داشته باشند و قادر به ارایه مشاوره در سطح مسایل و مباحث عمومی باشند. پس از آن با کسب تجربه عملی و تحت شرایطی مشخص امکان ارتقا به رتبه‌های بالاتر امکان‌پذیر است. در حال حاضر با شروع به‌کار کمیته احراز مرکزی و کمیته احراز استان‌ها امکان ارتقای مشاوران به رتبه دو فراهم شده است.

عباسی با اشاره به این‌که منابع شامل کتاب و آیین‌نامه‌های معتبر روز بازار است، گفت: با انتخاب این منابع به دستگاه‌های دولتی و شرکت‌های خصوصی پیام می‌دهیم، افرادی که در آزمون به عنوان کارشناس و مشاور احراز صلاحیت می‌شوند با علم روز آشنا هستند و آنها با خیال راحت این افراد را در پروژه‌های خود به عنوان مشاور به‌کار گیرند.

رییس کمیسیون مشاوران سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور با اشاره به این‌که قوانین و آیین‌نامه‌ها بخش مهمی از منابع آزمون احراز صلاحیت مشاوران رتبه سه به شمار میروند، گفت: مشاوران باید به قوانین مهم حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات مانند قوانین جرایم رایانه‌ای، استانداردهای تولید و توسعه نرم‌افزار نماتن، قانون برگزاری مناقصات و بسیاری از آیین‌نامه‌ها و بخشنامه‌های مرتبط احاطه داشته باشند؛ به همین دلیل قوانین جایگاه مهمی در فهرست منابع آزمون این دوره دارند.

 

کارشناسان می‌توانند با حضور در آزمون مشاوران در ۴ رشته حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات شامل نرم‌افزار، شبکه و اینترنت، مدیریت مشاوره و سخت‌افزار و مشاوره زیرساخت احراز صلاحیت شوند. داوطلبان آزمون احراز صلاحیت مشاوران و اشخاص حقیقی می‌توانند، در یک یا حداکثر دو رشته امتحانی آزمون شرکت کنند.