بدافزار جدید با حرکت ماوس فعال می‌شود!

بدافزار جدید با حرکت ماوس فعال می‌شود! مجرمان سایبری بدافزار جدیدی ساخته‌اند. آنها ایمیلی حاوی یک هایپرلینک آلوده برای کاربر ارسال می‌کنند. کافی است او نشانگر ماوس را روی لینک تکان دهد تا رایانه او آلوده شود. به گزارش مهر به نقل از انگجت، محققان دو مؤسسه Trend Micro و Dodge This Security بدافزار جدیدی […]

بدافزار جدید با حرکت ماوس فعال می‌شود!

مجرمان سایبری بدافزار جدیدی ساخته‌اند. آنها ایمیلی حاوی یک هایپرلینک آلوده برای کاربر ارسال می‌کنند. کافی است او نشانگر ماوس را روی لینک تکان دهد تا رایانه او آلوده شود.

به گزارش مهر به نقل از انگجت، محققان دو مؤسسه Trend Micro و Dodge This Security بدافزار جدیدی یافته‌اند که حتی بدون کلیک روی یک لینک رایانه فرد را آلوده می‌کند. کافی است تا کاربر نشانگر ماوس را روی یک هایپرلینک حامل فایل پاورپوینت تکان دهد.

به گفته محققان از این روش در ایمیل‌های Spam استفاده شده که برای شرکت‌ها و سازمان‌های مختلف اروپایی، خاورمیانه‌ای و آفریقایی ارسال شده است. موضوع این ایمیل‌ها اصولاً به امور مالی مربوط است مانند رسید پرداخت و سفارش کالا و خدمات. فایل پاورپوینتی نیز ضمیمه این نوع ایمیل‌ها خواهد بود.

 

 درفایل پاورپوینت یک هایپرلینک در مرکز وجود دارد که به‌کاربر اعلام می‌کند: «در حال دانلود… لطفاً صبر کنید». هنگامی که ماوس کاربر روی این لینک حرکت کند، بدافزار فعال می‌شود.