بنیامین به حاشیه‌های «کبیر» پاسخ داد

بنیامین به حاشیه‌های «کبیر» پاسخ داد بنیامین بهادری خواننده موسیقی پاپ در پاسخ به انتقادات و حاشیه‌های مطرح شده پس از انتشار قطعه موسیقایی «کبیر» توضیحات مشروحی را ارایه داد. به گزارش مهر، بنیامین بهادری خواننده موسیقی پاپ که این روز‌ها همراه با خانواده خود برای انجام امور شخصی و برنامه‌ریزی کنسرت‌های خارجی در کشور […]

بنیامین به حاشیه‌های «کبیر» پاسخ داد

بنیامین بهادری خواننده موسیقی پاپ در پاسخ به انتقادات و حاشیه‌های مطرح شده پس از انتشار قطعه موسیقایی «کبیر» توضیحات مشروحی را ارایه داد.

به گزارش مهر، بنیامین بهادری خواننده موسیقی پاپ که این روز‌ها همراه با خانواده خود برای انجام امور شخصی و برنامه‌ریزی کنسرت‌های خارجی در کشور آمریکا به سر می‌برد، یکشنبه شب ۲۱ خرداد ماه به وقت ایران در یک کنفرانس خبری آنلاین به حاشیه‌ها و انتقادات مطرح شده درباره قطعه موسیقی «کبیر» که براساس دعای جوشن کبیر خوانده شده است، پاسخ داد.

این خواننده در ابتدای صحبت‌های خود در پاسخ به خبرنگاری مبنی بر انتقادات مطرح شده درباره استفاده موسیقی برای خواندن دعای «جوشن‌کبیر» این‌گونه توضیح داد: این مدل «آسمانی» مربوط به امسال و سال گذشته نیست، زیرا اولین آثاری که بنیامین بهادری با آن مطرح شد مضامین مذهبی و آسمانی داشتند که از آن جمله می‌توان به قطعه «عموم ابوالفضل»، «آقام‌آقام» و «بوی محرمش میاد» در قالب آلبوم «ماه مهربان» اشاره کرد. این آلبوم در آن زمان برای اخذ مجوز به دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی رفت که متأسفانه هیچ‌کدام از آنها مجوز انتشار نگرفتند. این آثار عمدتاً حال و هوای آرامی داشتند و تنها چند اثر از مجموعه به صورت ریتمیک تولید شده بود. قطعاتی که مدتی بعد از مطرح شدن دیگر آثارم مورد توجه مردم قرار گرفت. البته ما هیچوقت نفهمیدیم که این آثار چطور و از کجا لو رفت که همه آنها را گوش کردند. کما این‌که در این مورد هم بار‌ها به صورت کتبی و شفاهی به مسؤولان مربوطه اعتراض و اعلام کردیم که این اتفاق باعث به وجود آمدن نوعی تناقض میان مخاطبان موسیقی شده و ذهنشان را مخدوش می‌کند که بنیامین عاشقانه‌خوان چطور در این فضای مذهبی فعالیت می‌کند.

 

بنیامین بهادری گفت: من پیش از انتشار قطعه «کبیر» این اثر را برای بسیاری از مسؤولان و افراد مذهبی اسم و رسم‌دار و قابل احترام فرستادم و از آنها نظر خواستم و بار‌ها و بار‌ها با هم گپ زدیم. این موضوع نیز قابل پیش‌بینی بود که عده‌ای نسبت به این اثر گارد خواهند گرفت و حتی تخریب و اتهام‌زنی خواهند کرد. در اینجا باید بگویم اولاً هیچ ایراد و اشکال فنی و فقهی درباره اجرای ادعیه‌ها با موسیقی وجود نداشته و ندارد. ضمن این‌که بنده هیچ‌کدام از این آثار را بلافاصله بعد از یک اتفاق خاص اجتماعی و سیاسی تولید نکردم. برای همان قطعه «اذان صبح» که بعد از حادثه پلاسکو منتشر شد ماجرا به این‌گونه نبود که من آن را فردای حادثه تولید کرده باشم. این آثار در طول سال تهیه و تولید شده که من به مرور و به تناسب حس و حالی که از جامعه دریافت کردم، آنها را منتشر می‌کنم.