اجبار واشنگتن به خرید ۱۸موتور موشک فضایی از روسیه

    یک مقام آمریکایی اذعان کرد که کشورش در عرصه موتور موشک‌های فضایی به روسیه وابسته است و در ۶ سال اخیر نیاز به خرید ۱۸ موتور فضایی از این کشور است. به گزارش ایرنا، رابرت اوروک، معاون وزیر دفاع آمریکا اعلام کرد: پنتاگون در ۶ سال آینده تا زمان ساخت موتور فضایی ساخت […]

 

 

یک مقام آمریکایی اذعان کرد که کشورش در عرصه موتور موشک‌های فضایی به روسیه وابسته است و در ۶ سال اخیر نیاز به خرید ۱۸ موتور فضایی از این کشور است.

به گزارش ایرنا، رابرت اوروک، معاون وزیر دفاع آمریکا اعلام کرد: پنتاگون در ۶ سال آینده تا زمان ساخت موتور فضایی ساخت آمریکا نیاز به خرید ۱۸ موتور موشک فضایی از نوع ار.دی-۱۸۰ از روسیه برای پرتاب ماهواره‌های نظامی خود دارد.

وی با بیان این که آمریکا باید راه مطمئنی برای دسترسی به فضا داشته باشد، اظهار کرد: تا زمانی که بتوانیم موتور موشک فضایی بسازیم باید به خرید موتورهای ار.دی-۱۸۰ از روسیه تکیه کنیم.

مقام آمریکایی خاطرنشان کرد: حداقل تا ۶ سال آینده موتور ساخت آمریکا نخواهیم داشت و در این دوره باید موتورهای مورد نیاز را از روسیه خریداری کنیم.

آمریکا در چند سال اخیر از موتورهای روسی برای موشک‌های فضایی خود به منظور پرتاب ماهواره‌های نظامی استفاده کرده است.

به گزارش رسانه‌های روسی، آمریکا موضوع ساخت موتورهای موشکی را بررسی می‌کند تا آن را جایگزین موتورهای ساخت روسیه کند، اما سال ۲۰۱۵ نتیجه قابل توجهی در این زمینه به دست نیاورده است.

روسیه آخرین بار ۱۱ دی ماه ۱۳۹۱ قراردادی را برای فروش ۳۰ دستگاه موتور موشک‌های فضایی به آمریکا امضا کرد.

 

به گزارش رسانه‌های روسی، پنتاگون قصد دارد مجوز تأسیس شرکت‌های جدید ساخت موشک‌های با موتور غیرروسی صادر کند، اما زیان‌های ناشی از کنار گذاشتن موتورهای روسی گریزناپذیر است. آمریکا منابع و فن‌آوری‌های کافی برای تولید موتورهای موشک‌های فضایی به منظور جایگزینی موتورهای روسی در اختیار ندارد.