معرفی بر‌ترین تیم‌های مسابقات بین‌المللی روبوکاپ آزاد ایران

  یازدهمین دوره مسابقات بین‌المللی ربوکاپ آزاد ایران ۲۰۱۶، با شناخت تیم‌های برتر در لیگ‌های مختلف به‌کار خود پایان داد. به گزارش مهر، یازدهمین دوره مسابقات روبوکاپ آزاد ایران ۲۰۱۶ توسط دانشگاه آزاد اسلامی قزوین و کمیته ملی ربوکاپ جمهوری اسلامی ایران و با حمایت معاونت پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی، معاونت علمی و فن‌آوری ریاست […]

 

یازدهمین دوره مسابقات بین‌المللی ربوکاپ آزاد ایران ۲۰۱۶، با شناخت تیم‌های برتر در لیگ‌های مختلف به‌کار خود پایان داد.

به گزارش مهر، یازدهمین دوره مسابقات روبوکاپ آزاد ایران ۲۰۱۶ توسط دانشگاه آزاد اسلامی قزوین و کمیته ملی ربوکاپ جمهوری اسلامی ایران و با حمایت معاونت پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی، معاونت علمی و فن‌آوری ریاست جمهوری، شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران، از ۱۸ فروردین در دو بخش دانش آموزی و دانشجویی در نمایشگاه بین‌المللی آغاز به‌کار کرده بود.

این دوره از مسابقات با قهرمانی تیم MRL دانشگاه آزاد اسلامی قزوین به پایان رسید.

در لیگ ربات انسان‌نما تیم bold hearts از انگلستان، تیم autman teen از کانادا و تیم beaset adult-size از ایران به‌طور مشترک مقام نخست مسابقات را کسب کردند. در این لیگ تیم parand kid size مقام دوم و تیم fumanoids از ایران مقام سوم را کسب کردند.

برتری تیم آلمانی در لیگ ربات‌های فوتبالیست

در لیگ ربات فوتیالیست ساختار استاندارد تیم nao team htwk از آلمان به مقام نخست رسید. تیم dalnamite نیز از آلمان مقام دوم را کسب کرد و تیم MRL spl از ایران رتبه نخست نوآوری در تحقیق را کسب کرد. همچنین تیم MRL SPL رتبه برتر رقابت فنی آزاد را به خود اختصاص داد.

در لیگ فوتبالیست اندازه کوچک تیم IMMORTALS از ایران مقام نخست را کسب کرد، تیم MRL دوم شد و تیم ZJUNLICT از چین مقام سوم را از آن خود کرد.

در لیگ شبیه ساز فوتبال ۳ بعدی تیم ut austin villa از آمریکا مقام نخست را کسب کرد، تیم APOLLO۲D و تیم KYLINSKY۳D از چین مقام‌های دوم و سوم را کسب کردند. در این لیگ تیم ut austin villa از آمریکا رتبه دروازه‌بان برتر، بهترین ارایه و بهترین دویدن را کسب کرد.

در لیگ شبیه‌ساز فوتبال دو بعدی تیم nexus@dاز ایران مقام نخست را کسب کرد. تیم miracle از و تیم mt۲۰۱۶ از چین دوم و سوم شدند. همچنین تیمSHIRAZ از ایران رتبه چلنج فنی را از آن خود کرد.

کسب رتبه بهترین توانایی به ربات امدادگر واقعی تیم MRL از ایران

در لیگ ربات امدادگر واقعی تیم MRL از ایران علاوه بر کسب مقام قهرمانی، رتبه بهترین توانایی مهارتی، بهترین توانایی اکتشاف و رتبه بهترین توانایی حرکتی را کسب کرد. در این لیگ تیم YRA از ایران رتبه بهترین ربات پرنده امدادگر را به خود اختصاص داد. در این لیگ تیم YRA از ایران مقام دوم را کسب کرد و تیم VRU از ایران سوم شد.

در لیگ شبیه‌ساز امداد تیمMRL از ایران مقام نخست را کسب کرد. و تیم S.O.S دانشگاه امیرکبیر دوم شد. تیم POSEIDON از دبیرستان فرزانگان تهران نیز به مقام سوم رسید. در این لیگ تیم IR- FORCE از دبیرستان سلام ایران زمین رتبه بهترین ارایه را کسب کرد و تیم RAS-ROSHD از مدرسه رشد رتبه بهترین رقابت فنی را به خود اختصاص داد.

اخذ رتبه اول ربات‌های صنعتی توسط ایرانی ها

در لیگ ربات‌های صنعتی تیم ACE IAUK از ایران مقام نخست را به دست آورد. تیم MECاز دانشکده شریعتی تهران دوم شد.

کسب رتبه مشترک درلیگ ربات‌های پرنده

در لیگ ربات پرنده تیم‌های MRL دانشگاه آزاد اسلامی قزوین و KN۲C به صورت مشترک مقام نخست را کسب کردند و تیم Cyrus uav از دانشگاه آزاد اسلامی کرمانشاه سوم شد.

در لیگ ربات‌های زیردریایی تیم MRL دانشگاه آزاد اسلامی قزوین مقتدرانه اول شد، تیم دانشگاه علمی و کاربردی شهرداری اهواز مقام دوم را کسب کرد و تیم کاسپین دانشگاه تکنولوژی شاهرود رتبه بهترین ارایه مهندسی را به دست آورد.

برتری ربات مین‌یاب دانشگاه آزاد یزد

در لیگ ربات‌های مین‌یاب کنترل از راه دور تیم دانشگاه آزاد اسلامی یزد اول شد، تیم پاسارگاد از دانشگاه تکنولوژی امیر کبیر به مقام دوم رسید و تیم‌های دانشگاه ملایر و src از مجتمع دانشگاه آزاد اسلامی تبریز مقام سوم را کسب کردند.

در لیگ ربات مین‌یاب هوشمند اندازه کوچک تیم Khayyam robotic مقام نخست را کسب کرد، تیم robosina دوم شد و تیم RTL مقام سوم را به خود اختصاص داد.

اخذ رتبه خلاقیت در ربات‌های نمایشی

در لیگ ربات نمایشی دانشجویی که مقام نخست نداشت، نیز تیم فتاح دانشگاه آزاد اسلامی قزوین ضمن کسب مقام دوم، رتبه خلاقیت را نیز به خود اختصاص داد و تیم مؤسسه شهاب دانش و دانشگاه امیرکبیر مقام سوم را کسب کرد.

 

در این مسابقات تیم رباتیک MRL دانشگاه آزاد اسلامی قزوین با کسب بیش‌ترین مقام، عنوان قهرمانی را از آن خود کرد.