وزیر آموزشوپرورش وجود دانشآموز «تنبل» ناشی از ضعف سیستم آموزشی است وزیر آموزشوپرورش با تأکید بر این که لازمه رشد ورزش قهرمانی در کشور توجه به مدارس است، گفت: شناخت استعدادهای ورزشی در بین دانشآموزان و بارور کردن این استعدادها میتواند در این راه نقش پررنگی داشته باشد. به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، فخرالدیناحمدیدانشآشتیانی در […]
وزیر آموزشوپرورش
وجود دانشآموز «تنبل» ناشی از ضعف سیستم آموزشی است
وزیر آموزشوپرورش با تأکید بر این که لازمه رشد ورزش قهرمانی در کشور توجه به مدارس است، گفت: شناخت استعدادهای ورزشی در بین دانشآموزان و بارور کردن این استعدادها میتواند در این راه نقش پررنگی داشته باشد.
به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، فخرالدیناحمدیدانشآشتیانی در جلسه ستاد عالی ورزش دانشآموزی با تبریک صعود تیم ملی فوتبال ایران به رقابتهای جامجهانی ۲۰۱۸ روسیه و ایجاد شور و نشاط در جامعه به واسطه این موفقیت، گفت: یکی از دروس مهم سند تحول که محور برنامههای وزارت آموزشوپرورش است، استعدادیابی و شایستگی است. رویکرد کلی آموزشوپرورش نسبت به گذشته تغییر کرده است، به این معنا که ما باید در برنامههایمان به استعدادیابی و شایستهسالاری بپردازیم که لازمه آن تغییر در شیوهها و محتواهای آموزشی است تا در این جهت گام برداریم.
وزیر آموزشوپرورش خاطر نشان کرد: ما باید با برنامهریزی در مسیر درستی گام برداریم تا استعداد دانشآموزان ابتدا شناخته و سپس بارور شود. ما معتقدیم که ما در کشور دانشآموز تنبل نداریم و اگر این ذهنیت وجود دارد ضعف نظام آموزشی ما است که نتوانسته است بستری را فراهم کند تا استعداد دانشآموزان شکوفا شود.
وی افزود: اگر فردی استعداد ورزشی دارد ما باید زمینه رشد آن را نیز فراهم کنیم. در این باره لازم است که دانشآموزان در اموری که استعداد دارند، پرورش یابند و این گونه نباشد که خانوادهها فقط به فکر رشد فرزندانشان در امور درسی باشند، چرا که ممکن است فرزندان آنها در برخی از رشتههای ورزشی صاحب استعدادها باشند.
دانشآشتیانی با تأکید بر این که بحث سلامت نیز برای ارتقای کیفیت آموزشی در مدارس از جایگاه ویژهای برخوردار است، خاطرنشان کرد: ما باید به این حوزه نیز توجه ویژهای داشته باشیم، چرا که تحقیقات این را نشان داده است که اگر دانشآموزان سالمی داشته باشیم از کیفیت آموزشی هرچه بیشتری برخوردار خواهند بود، بر همین اساس یکی از محورهای مهم بحث سلامت توجه به ورزش است. اگر به تربیت بدنی توجه ویژهای داشته باشیم در بحث آموزشی و تربیتی دانشآموزان نیز موفق خواهیم بود. حتی من این پیشنهاد را دارم که با توجه به تأثیر زیاد ورزش در مقطع دبستان، در تربیت بدنی در این مقطع نه تنها مساوی با سایر دروس، بلکه بالاتر از آن در نظر گرفته شود.
وزیر آموزشوپرورش در ادامه سخنان خود با اشاره به افزایش ساعات درس تربیت بدنی در مدارس، گفت: از جمله مشکلات ما در حوزه تربیت بدنی مدارس کمبود مربیان تربیت بدنی متخصص است که باید در جهت رفع آن گام برداریم، چرا که حضور مربی متخصص به عنوان معلمان ورزش میتواند در جهت شناسایی استعدادها و رشد آن اهمیت ویژهای داشته باشند.
وی یکی دیگر از مشکلات ورزش مدارس را کمبود امکانات ورزشی دانست و افزود: در این زمینه هر چند کارهای خوبی صورت گرفته است، اما باید بیشتر از اینها در این زمینه سرمایهگذاری گذاری شود. اگر بخواهیم ورزش قهرمانی در کشور توسعه پیدا کند باید این کار از مدارس آغاز کنیم. شعار ما «مدرسه محوری» است و مطمئن باشید که در صورت توجه به این روش میتوانیم شاهد موفقیتهای بزرگ در ورزش کشور باشیم.
وزیر آموزشوپرورش در پایان سخنان خود با اشاره به بودجه سال ۹۶ تربیت بدنی وزارت آموزشوپرورش، اظهار کرد: با کمک نمایندگان مجلس شورای اسلامی در بودجه سال ۹۶ علاوه بر ردیف بودجهای که داریم مبلغی از محل مالیات بر ارزش افزوده نیز به تربیت بدنی آموزشوپرورش اختصاص یافته است که در مجموع بودجه تربیت بدنی رقمی در حدود ۱۵۳ میلیارد تومان است.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.