پیمانکار فرودگاه سقز در مردادماه سال جاری انتخاب می‌شود

مدیر فرودگاه سنندج؛ در پی برگزاری مناقصه پیمانکار فرودگاه سقز در مردادماه سال جاری انتخاب می‌شود مدیر فرودگاه سنندج گفت: پیمانکار برگزاری مناقصه فرودگاه سقز در مردادماه سال جاری انتخاب و عملیات ساخت این فرودگاه از سر گرفته می‌شود. به گزارش ایرنا، محسن سیف‌زاده اظهار کرد: در جریان انجام مطالعات جدید این طرح، تصمیم گرفته […]

مدیر فرودگاه سنندج؛ در پی برگزاری مناقصه

پیمانکار فرودگاه سقز در مردادماه سال جاری انتخاب می‌شود

مدیر فرودگاه سنندج گفت: پیمانکار برگزاری مناقصه فرودگاه سقز در مردادماه سال جاری انتخاب و عملیات ساخت این فرودگاه از سر گرفته می‌شود.

به گزارش ایرنا، محسن سیف‌زاده اظهار کرد: در جریان انجام مطالعات جدید این طرح، تصمیم گرفته ‌شد ۱۵هکتار زمین برای جانمایی ابنیه جدید فرودگاه خریداری و به زمین‌های قبلی این طرح اضافه شود.

وی با بیان این‌که، برای خرید زمین‌های مورد نظر فرودگاه سقز ۰ ۲ میلیارد ریال اعتبار نیاز بود که این میزان تأمین شده است، اضافه ‌کرد: بعد از تملک زمین‌ها، مناقصه انتخاب پیمانکار برگزار و با انتخاب پیمانکار، عملیات ساخت آغاز خواهد شد.

سیف‌زاده با اشاره به مذاکره‌های اخیر با شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، اظهار ‌کرد: در جریان مذاکره با شرکت فرودگاه‌ها قرار شد با هدف تأمین نیاز منطقه به حمل ‌و نقل هوایی، این شرکت در همکاری با مقامات استانی موانع را رفع کنند و کار آغاز شود.

مدیر فرودگاه سنندج ادامه‌داد: به همین منظور مطالعات شرکت فرودگاه‌ها که از سال گذشته آغاز شده بود، تکمیل و با انجام این مطالعات و تأیید نقشه نهایی از سوی مشاور طرح، اسناد مناقصه تهیه و بعد از تخصیص منابع مالی مناقصه آغاز می‌شود.

سیف‌زاده یادآور ‌شد: فرودگاه سقز یکی از طرح‌های کلان و راهبردی در شمال غرب کشور و کلید توسعه این منطقه است که به شهرستان‌های استان‌های کردستان و آذربایجان‌غربی از جمله بانه، مریوان، دیواندره، سردشت، بوکان، پیرانشهر، مهاباد و تکاب امکان سرویس‌ دهی حمل‌ونقل هوایی می‌دهد.

وی گفت: با توجه به ظرفیت‌های فرودگاه سقز، توسعه این فرودگاه نقش به‌ سزایی در رونق شهر و منطقه خواهد داشت و سود غیرمستقیمی را در شریان‌های اقتصادی منطقه وارد می‌کند.

 

سیف‌زاده ادامه داد: طرح ساخت فرودگاه سقز از سال ۷۶ کلید خورده و پس از تملک زمین، از سال ۸۶ عملیاتی شده است که به دلیل کمبود منابع مالی و زمین تنها ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و پیشبینی میشود علاوه بر ۱۷۸ هکتار زمین فعلی نیاز به تملک ۱۰۰ هکتار زمین جدید دارد.