قالیباف:مرکز تهران بیش‌ترین نیاز را به فضای گردشگری دارد

  شهردار تهران از پروژه در حال احداث اراضی انبار نفت به بوستان و مرکز تفریحی و گردشگری منطقه ۱۱ بازدید کرد. به گزارش مهر، محمدباقر قالیباف به اتفاق هیأت همراه در بازدید از پروژه بوستان تبسم که فاز اول آن به زودی آماده بهره‌برداری خواهد شد، از فضاهای کارگاهی و فضای سبز ایجاد شده […]

 

شهردار تهران از پروژه در حال احداث اراضی انبار نفت به بوستان و مرکز تفریحی و گردشگری منطقه ۱۱ بازدید کرد.

به گزارش مهر، محمدباقر قالیباف به اتفاق هیأت همراه در بازدید از پروژه بوستان تبسم که فاز اول آن به زودی آماده بهره‌برداری خواهد شد، از فضاهای کارگاهی و فضای سبز ایجاد شده در بوستان تبسم بازدید کرد.

فاز اول بوستان تبسم به مساحت ۱۲هزار متر مربع در محدوده اراضی انبار نفت از سوی شهرداری منطقه ۱۱ در دست احداث است. این اراضی ۶ هکتار وسعت دارد که در مراحل بعد عملیات ایجاد مراکز گردشگری و تفریحی برای شهروندان مرکز و جنوب پایتخت در آن انجام خواهد شد.

این بوستان وسیع با تجهیزات و خدمات بسیار مجهز که فضاهای گردشگری و تفریحی مناسب برای خانواده‌ها در آن فراهم خواهد شد؛ با دسترسی آسان قابلیت بهره‌مندی تمامی شهروندان تهرانی به ویژه ساکنین محله‌های مرکزی و جنوبی پایتخت را دارد.

شهردار تهران که با همراهی شهردار منطقه ۱۱ از روند عملیات اجرایی بوستان تبسم بازدید کرد، ضمن تأکید بر ایجاد فضاهای سبز در هسته مرکزی و جنوبی شهر تهران که به دلیل تراکم بافت مسکونی و جمعیتی و نیز کمبود زمین، بیش‌ترین نیاز به بوستان و فضاهای تفریحی و گردشگری را دارد، افزایش سرانه فضای سبز برای ایجاد امکانات مناسب تفریحی و رفاهی برای ساکنان این محله‌ها را ارزشمند دانست.

 

براساس این گزارش بوستان بزرگ ۶ هکتاری تبسم در خیابان شیخ محمدی زیر پل جوادیه واقع شده و امکانات زمین بازی کودکان، زمین فوتبال، زمین بسکتبال، سالن آمفی‌تئاتر روباز، پارک آموزش ترافیک، پایانه مسافربری، پارکینگ‌های طبقاتی و روباز، مسیر پیاده‌روی (جاده سلامت)، زمین اسکیت، بوستان و آلاچیق برای آن در نظر گرفته شده است.