نادیده گرفتن استفاده از توان تولید داخل در مناقصه بین‌المللی

نایب‌رییس کمیسیون اقتصادی مجلس مطرح‌ کرد نادیده گرفتن استفاده از توان تولید داخل در مناقصه بین‌المللی نایب‌رییس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: به علت کوتاهی سازمان بنادر و کشتیرانی، شرکت هپکو از کنسرسیوم مشترک با شرکت اروپایی در ساخت و تحویل ۱۲ دستگاه جرثقیل بزرگ در بندر شهید رجایی کاملاً حذف شده است. علی‌اکبرکریمی، نماینده مردم […]

نایب‌رییس کمیسیون اقتصادی مجلس مطرح‌ کرد

نادیده گرفتن استفاده از توان تولید داخل در مناقصه بین‌المللی

نایب‌رییس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: به علت کوتاهی سازمان بنادر و کشتیرانی، شرکت هپکو از کنسرسیوم مشترک با شرکت اروپایی در ساخت و تحویل ۱۲ دستگاه جرثقیل بزرگ در بندر شهید رجایی کاملاً حذف شده است.

علی‌اکبرکریمی، نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به مناقصه ساخت و تحویل ۱۲ دستگاه جرثقیل بزرگ در بندر شهید رجایی، گفت: کنسرسیوم متشکل از یک شرکت ایرلندی و شرکت هپکو اراک برنده این مناقصه شدند.

وی افزود: پس از برنده شدن این کنسرسیوم طبق توافقنامه داخلی که بین این دو شرکت صورت گرفته بود، سهم ساخت داخل شرکت هپکو مشخص شده است، اما به علت عدم نظارت جدی کارفرما یعنی سازمان بنادر و کشتیرانی و خلف وعده طرف خارجی، شرکت هپکو کلاً حذف شد.

کریمی در ادامه گفت: یعنی به عبارتی درصد سهم داخل را در این پروژه که ارزش آن ۱۰۴ میلیون یورو است حذف شده است که خسارتی برای کشور است.

وی خاطرنشان ‌کرد: با توجه به توانمندی شرکت ایرانی انتظار این بود که درصد قابل‌توجهی از این پروژه در داخل ساخته شود، آن هم در شرایطی که صنایع ما با ظرفیت‌های خالی کار می‌کنند و کارگران ما بیکار هستند.

نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی گفت: کارگران شرکت هپکو مدت‌هاست که بیکار هستند، حال چرا باید این پروژه‌ها به خارج از کشور واگذار شود و کنترل و نظارت بر روی این قرارداد و کنسرسیوم اعمال نشود و کارفرما عملاً از اختیارات خود برای فشار آوردن به طرف خارجی استفاده نکند و حق شرکت داخلی تضییع شود؟

 

نایب‌رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به تذکر به وزیر راه‌وشهرسازی در پایان اظهار‌ کرد: منتظر پاسخ وزیر راه ‌و شهرسازی به این تذکر هستیم.