خط ۷ مترو تهران ایمن است

مدیرعامل شرکت مترو تهران خط ۷ مترو تهران ایمن است مینا زمانیان- مدیرعامل شرکت مترو تهران از ایمن بودن خط ۷ مترو خبر داد و گفت: با توجه به این‌که در هیچ دوره‌ای ۲۲ کیلومتر خط مترو به بهره‌برداری نرسیده بود، برخی از افراد نتوانستند موفقیت این پروژه عظیم را تحمل کنند و می‌گویند نا […]

مدیرعامل شرکت مترو تهران

خط ۷ مترو تهران ایمن است

مینا زمانیان- مدیرعامل شرکت مترو تهران از ایمن بودن خط ۷ مترو خبر داد و گفت: با توجه به این‌که در هیچ دوره‌ای ۲۲ کیلومتر خط مترو به بهره‌برداری نرسیده بود، برخی از افراد نتوانستند موفقیت این پروژه عظیم را تحمل کنند و می‌گویند نا ایمن است.

به گزارش خبرنگار مناقصه‌مزایده، هابیل‌درویشی، در خصوص وضعیت خط ۷ مترو تهران گفت: تمام خطوط مترو برای بهره‌برداری از قدیم‌الایام روال خاص خود را داشتند و خط ۷ مترو نیز طبق روال افتتاح شد و به بهره‌برداری رسید.

وی با اشاره به ایمن بودن خط ۷ مترو، عنوان کرد: هواکش خط۴ مترو که در زمان مدیرعامل قبلی افتتاح شده بود، در زمان مدیریت من نصب شد و همچنان نیز این خط به تجهیزات بیش‌تری نیاز دارد؛ این درحالیست که خط ۷ مترو، مشاور و مدیر طرح دارد که در خصوص بررسی وضعیت ایمنی آن تلاش می‌کنند و از همه جهات خط را بررسی کرده‌اند.

مدیرعامل شرکت مترو تهران با بیان این‌که این خط نسبت به سایر خطوط مترو از ویژگی‌های بیش‌تری برخوردار است، اذعان داشت: برای خط ۷ پست فشار قوی برق تهیه کرده‌ایم و دارای دو پست برق است تاهرزمان با قطعی برق مواجه شدیم، خط دچار مشکل نشود که این مورد در سایر خطوط وجود ندارد.

درویشی از افتتاح خط ۸ مترو تهران خبر داد و گفت: این کار بسیار بزرگ بوده است و برخی‌‌‌ها تحمل دیدن موفقیت آن را ندارند؛ چرا که در هیچ دوره‌ای ۲۲ کیلومتر خط مترو به بهره‌برداری نرسیده است.

وی افزود: این صحبت‌‌ها به منزله آن نیست که خط ۷ مترو تهران کامل شده است، برای کامل شدن خط ۷ نیاز به زمان است، اما این خط از نظر ایمنی هیچ مشکلی ندارد و مانند خطوط دیگر با ۵ قطار به بهره‌برداری رسید و درحال حاضر طی یکماه و روزی ۳ ساعت به صورت آزمایشی فعالیت خواهد کرد تا نقص‌های احتمالی آن برطرف شود.

 

به گفته مدیرعامل شرکت مترو تهران، پس از طی شدن دوره آزمایشی این خط وارد بررسی‌های دوره ۳ ماهه می‌شود و فاصله رسیدن قطار‌‌ها نیز افزایش می‌یابد؛ پس از بررسی کامل، خط ۷ نیز مانند خطوط دیگر به‌کار خود ادامه می‌دهد و افزایش تعداد قطار خواهد داشت.