کی‌روش:برخی مشکلات برایم قابل درک نیست

  سرمربی تیم ملی فوتبال ایران اعلام کرد وجود برخی مشکلات برای او قابل درک نیست. به گزارش ایلنا، کارلوس کی‌روش پس از نشستی که با حضور رییس فدراسیون فوتبال و اعضای هیأت رییسه و برخی از مسؤولان تیم ملی فوتبال برگزار شد، اظهار کرد: همان طور که مطلع هستید درخواست استعفای خودم را تقدیم […]

 

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران اعلام کرد وجود برخی مشکلات برای او قابل درک نیست.

به گزارش ایلنا، کارلوس کی‌روش پس از نشستی که با حضور رییس فدراسیون فوتبال و اعضای هیأت رییسه و برخی از مسؤولان تیم ملی فوتبال برگزار شد، اظهار کرد: همان طور که مطلع هستید درخواست استعفای خودم را تقدیم فدراسیون کردم. بعد از بازی‌های تیم ملی که در فروردین‌ماه برگزار شد این فرصت را داشتم که با کمال افتخار در خدمت اعضای هیأت رییسه فدراسیون فوتبال باشم و وقایع و اتفاقاتی که رخ داده بود را به هیأت رییسه توضیح دهم. بار دیگر این فرصت را داشتم که پس از ۵ سال یک بار دیگر تجربیات خودم را به اعضای هیأت رییس فدراسیون فوتبال توضیح دهم.

او اضافه کرد: این فرصت را داشتم که مانند ۱۱ بازیکن فوتبال، ۱۱ شرایط لازم برای حمایت از تیم ملی در راه جام جهانی را به اعضای هیأت رییسه بگویم. با این شرایط می‌توانیم به جام جهانی صعود کنیم. بعد از ۵ سال تحت شرایط فعلی، صعود به جام جهانی دشوار است و با شرایطی که مواجه هستیم، نمی‌توان ادامه داد اما با این ۱۱ مورد راه را ادامه می‌دهیم.

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران با بیان این‌که تنها مشکلات مالی در این میان مطرح نیست نیز ادامه داد: در حال حاضر به جایی رسیدیم که فقط بحث مشکلات مالی مطرح نیست و برخی دیگر از مشکلات وجود دارد که برای من قابل درک نیست. البته این مشکلات غیرقابل مذاکره هستند.

او افزود: شرایط حال حاضر را به دستان هیأت رییسه فدراسیون فوتبال سپردم تا ۳۰ آوریل ۲۰۱۶ یعنی ۱۰ اردیبهشت ماه به عنوان سرمربی تیم ملی به وظایفم پایبند هستم اما چون کفاشیان درخواست کرده در مراسم قرعه‌کشی مرحله مقدماتی جام جهانی حضور داشته باشم، به احترام وی این درخواست را پذیرفتم.

سرمربی تیم ملی تأکید کرد: پس از استعفایی که به تاریخ ۳۰ آوریل تقدیم فدراسیون فوتبال کردم، در حال حاضر هیچ گزینه‌ای را جلوی خودم نمی‌بینم. تنها می‌توانم متصور شوم که به پایان راه رسیدیم. همیشه شخص بنده در خط مقدم حفاظت از منافع تیم ملی بودم و این کار را با تمام افتخار و غرور انجام دادم و این موضوع را افتخار بزرگی برای خودم می‌دانم.

کی‌روش تصریح کرد: هیچ‌گاه ترس و واهمه‌ای برای دفاع از منافع تیم ملی نداشتم و همیشه این حس را وظیفه خودم می‌دانم که در خط مقدم دفاع از منافع تیم ملی قرار بگیرم و برای آن بجنگم. این را می‌توانید در بازی با قطر یا در مصاحبه‌های مطبوعاتی ببینید. حتی با وجود مشکلات اقتصادی پس از تحریم‌ها هم از ایران دفاع کردم.

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران با بیان این‌که زمان وعده و وعید‌ها تمام شده است، ادامه داد: در حال حاضر زمان وعده و وعید‌ها به اتمام رسیده و زمان ارایه راهکارهای ما است.

او با بیان این‌که امیدوار است تصمیمش به همدلی در فوتبال ایران کمک کند نیز گفت: امیدوارم تصمیمی که گرفتم به همدلی در فوتبال ایران کمک کند. رقبای ما مانند ژاپن، کره جنوبی، ازبکستان و امارات به سختی کار می‌کنند تا بهترین نتیجه را بگیرند. من هم تلاش می‌کنم تا شرایط را شفاف بیان کنم و نگرانی‌های من در این رابطه کاملاً شفاف است.

وزیر ورزش و جوانان در آخرین اظهار نظر خود از کی‌روش حمایت کرده و گفته است او باید بماند و به اعضای فدراسیون هم دستور داده است شرایط لازم برای ادامه همکاری فراهم شود. کی‌روش در این زمینه هم گفت: به شخصه قدردان حمایت‌ها و کلمات محبت‌آمیز وزیر هستم و از طرف خودم و تیم ملی از او تشکر می‌کنم. همان‌طور که به هیأت رییسه توضیح دادم، هیچ موضوع مهمی وجود نداشت که در ۵ سال گذشته آن را تکرار نکرده باشم. احتیاجی نیست که آن‌‌ها را به شما بگویم چراکه شما صحبت‌های من را می‌دانید.

سرمربی تیم ملی به مشکلات مالی تیم ملی در ۵ سال گذشته اشاره کرد و افزود: برخی از تصمیم‌های ما مرتبط با عدم حمایت‌های مالی است. مطمئناً یک سری از این مسایل به بازی‌های دوستانه، پرداخت نشدن حقوق و مزایای بازیکنان و کادر فنی و دیگر مسایل مالی است. برای مثال و در اردوی اخیر، رضا قوچان‌نژاد پس از ۲۰ دقیقه تمرین مصدوم شد چراکه شرایط لازم برای حضور او از لندن به تهران فراهم نبود. حتی منابع مالی کافی و لازم برای حضور یک آنالیزور یا یکی از مربیان در بازی قبل عمان را نداشتیم. حتی به یاد دارم پس از این‌که دست هاشم بیک‌زاده شکست، فدراسیون فوتبال پول لازم برای عمل جراحی او را در استرالیا نداشت. بدون حمایت‌های مالی نمی‌توان کمپ تیم ملی را ساخت. بار دیگر عرض می‌کنم بدون این حمایت‌ها امکان ادامه همکاری وجود ندارد و باید در این باره تصمیم‌گیری شود.

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران با بیان این‌که به نظر می‌رسد فدراسیون اعتمادش را به او از دست داده است نیز گفت: این گونه به نظر می‌رسد که فدراسیون اعتمادی به من برای اتخاذ تصمیماتی که منجر به پیشرفت تیم ملی می‌شود را ندارد.

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در ادامه از افشین پیروانی نیز درباره این‌که آیا برای لباس‌های تیم ملی از او سؤال پرسیدند که با پاسخ منفی مدیر تیم ملی مواجه شد.

او ادامه داد: همان‌طور که می‌دانید فدراسیون فوتبال تغییر کرده است نه من.

کی‌روش در پاسخ به این سؤال که چه اتفاقاتی قرار است در ۲۰ روز آینده رخ بدهد که در ۵ سال گذشته رخ نداده نیز گفت: این سؤال را از هیأت رییسه بپرسید. تنها سؤال من این است که ما در مرحله بعد باید در بازی اول با قطر یا در بازی دوم با امارات روبه‌رو شویم اما هنوز نمی‌دانیم زمین تمرین‌مان کجاست. اگر فکر می‌کنید چمن را از هلند می‌آوریم، اشتباه فکر می‌کنید. هنوز با اردوی خرداد ماه فاصله داریم اما مشکلات ما پابرجاست. درباره این موضوع از اعضای هیأت رییسه سؤال بپرسید. دیگر راهکاری را نمی‌بینم و فقط قول‌‌ها و وعده وعیدهاست که در مقابل من قرار دارد. وظیفه من این است که تا آبان ماه ۱۵ امتیاز را بگیرم یا از دست بدهم.

کی‌روش با بیان این‌که نتوانست فرد برنده در اتفاقات اخیر باشد، در پایان اظهار کرد: از هواداران فوتبال به خاطر این‌که نتوانستم شخص پیروز باشم، عذر می‌خواهم. بازی را باختم و نمی‌توانم یک دوره در ۵ سال آینده نیز این بازی را دنبال کنم و باز هم از هواداران عذر می‌خواهم و باید بگویم من این بازی را ۶ بر صفر باختم.