هیأت مذاکره‌کننده بوئینگ به تهران می‌آید

  هیأتی از شرکت بوئینگ هفته آینده به تهران سفر خواهد کرد. به گزارش ایسنا، شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما) اعلام کرده در ادامه برخی تصمیمات و اقدامات شرکت‌های تولید کننده در صنعت هواپیمایی و در پی برخی گشایش‌‌ها پس از اجرای برجام، هیأتی از طرف شرکت بوئینگ طی هفته آینده در کشورمان حضور […]

 

هیأتی از شرکت بوئینگ هفته آینده به تهران سفر خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما) اعلام کرده در ادامه برخی تصمیمات و اقدامات شرکت‌های تولید کننده در صنعت هواپیمایی و در پی برخی گشایش‌‌ها پس از اجرای برجام، هیأتی از طرف شرکت بوئینگ طی هفته آینده در کشورمان حضور پیدا خواهد کرد.

بناست در جریان این سفر ابعاد همکاری‌های احتمالی در راستای پشتیبانی ناوگان فعلی با حضور مدیران ارشد هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران «هما» و مدیران ارشد سایر شرکت‌های هواپیمایی ایرانی در بخش خصوصی بررسی شود.

پس از لغو تحریم‌ها و البته صدور مجوز وزارت خزانه‌داری آمریکا برای فروش هواپیماهای مسافرتی به ایران، این نخستین سفر رسمی یک هیأت اقتصادی از طرف شرکت بوئینگ به ایران خواهد بود.

براساس اعلام وزارت راه و شهرسازی ایران در طول ۱۰ سال آینده، نیاز به ۵۰۰ هواپیمای مسافرتی جدید خواهد داشت و در این مسیر با تمام شرکت‌های بزرگ هواپیماساز مذاکره خواهد کرد.

شرکت هواپیما‌سازی بوئینگ که در کنار ایرباس به عنوان دو غول بزرگ این صنعت شناخته می‌شوند، در صورت فراهم شدن مقدمات می‌تواند بخشی از هواپیماهای مورد نیاز ناوگان هوایی ایران را تأمین کند.

 

ایران در جریان سفر رییس‌جمهوری به فرانسه پیش قرارداد خرید ۱۱۸ فروند هواپیمای مسافرتی نوساز را به امضا رساند.