پلاسکوی لندن!

پلاسکوی لندن! گروه سیاسی- یک بامداد چهارشنبه به وقت لندن بود که اتصال سیم‌های برق خبر از حادثه‌ای دلخراش در برجی ۲۴ طبقه داد. حادثه‌ای که حداقل برای ما ایرانی‌ها یادآور حادثه پلاسکو در تهران بود. مثل پلاسکو که در قلب پایتخت بود، «برج گرنفل» لندن نیز در دل پایتخت انگلستان قرار داشت. مثل پلاسکو، […]

پلاسکوی لندن!

گروه سیاسی- یک بامداد چهارشنبه به وقت لندن بود که اتصال سیم‌های برق خبر از حادثه‌ای دلخراش در برجی ۲۴ طبقه داد.

حادثه‌ای که حداقل برای ما ایرانی‌ها یادآور حادثه پلاسکو در تهران بود. مثل پلاسکو که در قلب پایتخت بود، «برج گرنفل» لندن نیز در دل پایتخت انگلستان قرار داشت. مثل پلاسکو، با شروع و ادامه آتش‌سوزی بسیاری از ساکنان آن در داخل گرفتار شدند، مثل پلاسکو، چندین نفر در این حادثه کشته شدند و ده‌ها نفر نیز مجروح شدند و خلاصه مثل پلاسکو این ساختمان نیز بیش از ۴۰ سال از ساختش می‌گذشت!

این شباهت‌ها باعث شد تا نمکی بر زخم خانواده‌های داغدیده حادثه پلاسکو پاشیده شود.

اما از سوی دیگر تفاوت‌های قابل‌تأملی نیز در این حادثه دیده شد. این‌که در لندن هزاران نفر در کنار برج لندن، سلفی نگرفتند و مانع حرکت خودروهای امدادرسان به حادثه نشدند.

صادق‌خان، شهردار لندن تأکید کرد: همچنان تمرکز بر عملیات امداد و جستجو است. همچنین برای ساکنان این برج مسکونی و ساختمان‌های اطراف سرپناه‌هایی در نظر گرفته شده‌ است.

شهردار لندن خاطرنشان کرد که پس از وقوع این آتش‌سوزی مرگبار پرسش‌هایی به وجود آمده و باید پاسخ داده شود.

صادق خان، شهردار لندن گفته‌ است: درمورد آتش‌سوزی در این برج مسکونی و این که این حادثه چندین کشته برجا گذاشته باید به پرسش‌هایی پاسخ داده شود.

 

گفتنی است، در ماه جولای ۲۰۱۶ این ساختمان با هزینه‌ای ۱۰ میلیون پوندی بازسازی شد. زمان ساخت این برج مسکونی به دهه ۱۹۷۰ برمی‌گردد. گفته شده‌ که در بازسازی اخیر این ساختمان، پنجره‌ها و پوشش نمای آن تغییر کرده‌ است. همچنین تعدادی واحد مسکونی به ۴ طبقه اول این ساختمان افزوده شده‌ است.