شیطنت‌های عده‌ای مانع اجرای قراردادهای نفتی نخواهدشد

  وزیر نفت گفت: عده‌ای با ایجاد سر و صدا و جوسازی تلاش داشتند برای مدل جدید قرارداد‌ها حاشیه‌سازی کنند، زیرا منافع آن‌ها در خطر قرار می‌گرفت. به گزارش ایلنا، وزیر نفت در خصوص قراردادهای نفتی اظهار داشت: علی‌رغم این‌که برخی‌‌ها شیطنت‌هایی داشتند، اما ما از ماه آینده قراردادهای جدید خود را شروع خواهیم کرد. […]

 

وزیر نفت گفت: عده‌ای با ایجاد سر و صدا و جوسازی تلاش داشتند برای مدل جدید قرارداد‌ها حاشیه‌سازی کنند، زیرا منافع آن‌ها در خطر قرار می‌گرفت.

به گزارش ایلنا، وزیر نفت در خصوص قراردادهای نفتی اظهار داشت: علی‌رغم این‌که برخی‌‌ها شیطنت‌هایی داشتند، اما ما از ماه آینده قراردادهای جدید خود را شروع خواهیم کرد.

بیژن زنگنه افزود: از زمانی‌که ما بحث قرارداد‌ها را مطرح کردیم؛ عده‌ای با ایجاد سر و صدا و جوسازی تلاش داشتند برای مدل جدید قرارداد‌ها حاشیه‌سازی کنند زیرا منافع آن‌ها در خطر قرار می‌گرفت.

وی افزود: ما بدون توجه به این حاشیه‌سازی‌‌ها از ماه آینده مدل جدید قرارداد‌ها را اجرا خواهیم کرد.

همچنین بیژن زنگنه پس از دیدار با دارمندرا پرادهان، وزیر نفت هند در جمع خبرنگاران با اشاره به این که بخش انرژی در توسعه روابط دو کشور می‌تواند پیشتاز و تعیین کننده باشد، گفت: شرکت‌های هندی تمایل زیادی برای حضور در پروژه‌های نفت، گاز و پتروشیمی ایران دارند.

وی مهم‌ترین بخش مذاکرات روز گذشته را در بخش سرمایه‌گذاری را توسعه میدان گازی فرزادبی ‌اعلام کرد و افزود: قرار است دو طرف ایرانی و هندی بر سر زمان بندی اجرای پروژه به توافق برسند که کار سختی است و به زمان نیاز دارد.

وزیر نفت افزود: به گفته وزیر نفت هند، هندی‌ها قرار است از گاز این میدان برای مصارف خود و یا عرضه به بازارهای جهانی استفاده کنند.

 

گفتنی است سند همکاری در زمینه توسعه میدان گازی فرزاد بی، همکاری‌های پالایشگاهی، صادرات نفت و فرآورده‌های نفتی ایران به هند و همکاری دو طرف در صنعت پتروشیمی، میان بیژن زنگنه، وزیر نفت ایران و دارمندرا پرادهان، وزیر نفت هند و منابع طبیعی هند روز گذشته امضا شد.