برگزاری مناقصات و مزایدات از طریق سامانه تدارکات الکترونیکی

دستگاه‌های اجرایی مکلف هستند برگزاری مناقصات و مزایدات از طریق سامانه تدارکات الکترونیکی مسؤول سامانه‌ تدارکات الکترونیکی وزارت صنعت، معدن ‌و تجارت گفت: تمامی معاملات دستگاه‌های اجرایی باید الکترونیکی انجام شود حسن‌معظمی‌گودرزی در حاشیه دوره توجیهی آموزشی سامانه‌ تدارکات الکترونیکی در گفت‌و‌گو با ایرنا اظهار کرد: این سامانه توسط مرکز توسعه و تجارت الکترونیکی وزارت […]

دستگاه‌های اجرایی مکلف هستند

برگزاری مناقصات و مزایدات از طریق سامانه تدارکات الکترونیکی

مسؤول سامانه‌ تدارکات الکترونیکی وزارت صنعت، معدن ‌و تجارت گفت: تمامی معاملات دستگاه‌های اجرایی باید الکترونیکی انجام شود

حسن‌معظمی‌گودرزی در حاشیه دوره توجیهی آموزشی سامانه‌ تدارکات الکترونیکی در گفت‌و‌گو با ایرنا اظهار کرد: این سامانه توسط مرکز توسعه و تجارت الکترونیکی وزارت صنعت ‌و معدن ‌و تجارت راه‌اندازی شده است.

وی اضافه‌ کرد: طبق اولویت‌بندی در گام نخست زمینه خریدهای جزیی و متوسط به صورت الکترونیکی توسط دستگاه‌های اجرایی و از طریق این سامانه فراهم شد.

وی بیان‌ کرد: بر این اساس، باید تمامی مایحتاج و معاملات یک دستگاه اجرایی در سامانه ثبت شده و از سوی دیگر تأمین‌کننده به نیاز و درخواست دستگاه پاسخ بدهد.

مسؤول سامانه‌ تدارکات الکترونیکی وزارت صنعت، معدن‌ و تجارت افزود: همچنین تمامی دستگاه‌های مشمول این قانون مکلف به برگزاری مناقصات و مزایدات از طریق سامانه تدارکات الکترونیکی هستند.

گودرزی تأکید کرد: انجام مراحل مناقصه و مزایده از طریق الکترونیکی موجب شفاف‌سازی معاملات و حضور و مشارکت متقاضیان ساکن در هر نقطه از کشور در این مناقصه و مزایده می‌شود.

وی بیان‌ کرد: ثبت مزایده و مناقصه در سامانه یاد شده مزیت‌هایی نظیر برداشته شدن محدودیت شرکت در این فرایندها، کاهش قیمت تمام شده و بالا رفتن رقابت بین شرکت‌کنندگان را به همراه دارد.

مسؤول سامانه‌ تدارکات الکترونیکی وزارت صنعت، معدن ‌و تجارت گفت: نام‌نویسی در سامانه تدارکات الکترونیکی دولت بدون پرداخت هیچ هزینه‌ای و رایگان انجام می‌شود.

گودرزی افزود: ابتدا دستگاه اجرایی فردی را به عنوان نماینده و رابط معرفی کرده که این فرد مکلف به نام‌نویسی افراد مسؤول را دارد.

وی اضافه‌ کرد: پس از تأیید مدیر دستگاه اجرایی شناسه کاربری و رمز در اختیار افراد مسؤول مستقر در نهاد مربوطه قرار می‌گیرد و برای هر کدام از آنها یک کارتابل برای ثبت درخواست راه‌اندازی می‌شود.

 

به گزارش ایرنا، کارگاه توجیهی مسؤولان دستگاه‌های اجرایی، اتحادیه‌ها و اصناف با محوریت آشنا کردن آنها با سامانه تدارک الکترونیکی دولت در سالن اداره بازرگانی هم‌‌دان برگزار شد. سامانه تدارکات الکترونیکی دولت، سامانه‌ای است که همه معاملات دولتی، شامل تمام مراحل مناقصه شامل درخواست خرید تا پرداخت وجه، مزایده شامل ثبت‌نام تا دریافت وجه توسط آن در بستر «وب» صورت می‌گیرد.