فلاحی باباجان تأکید کرد:ضرورت ساماندهی رکود بازار مسکن به دور از هیاهوهای سیاسی

  عضو کمیسیون عمران مجلس، با تأکید بر ضرورت ایجاد تحولی اساسی در بحث مسکن در سال جدید، گفت: تا زمانی که بازار مسکن ملتهب از رفتار عرضه کنندگان آن باشد امیدی به ساماندهی این بازار نیست. به گزارش خانه ملت عباس فلاحی باباجان با تأکید بر ضرورت ایجاد تحولی اساسی در بحث مسکن در […]

 

عضو کمیسیون عمران مجلس، با تأکید بر ضرورت ایجاد تحولی اساسی در بحث مسکن در سال جدید، گفت: تا زمانی که بازار مسکن ملتهب از رفتار عرضه کنندگان آن باشد امیدی به ساماندهی این بازار نیست.

به گزارش خانه ملت عباس فلاحی باباجان با تأکید بر ضرورت ایجاد تحولی اساسی در بحث مسکن در سال جدید، گفت: کاستی‌های موجود در بحث مسکن باید با تعامل مسؤولان باهدف کاهش رکود در این بازار هر چه سریع تر رفع شود.

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی، با بیان این‌که ایجاد تحرک در بازار مسکن نیازمند مؤلفه‌هایی چون حمایت از ساخت و ساز به ویژه در بحث انبوه‌سازی و همچنین کاهش نرخ سود بانکی است، افزود: تا زمانی که بازار مسکن ملتهب از رفتار عرضه‌کنندگان آن باشد امیدی به ساماندهی این بازار نخواهد بود.

 رفع معضل مسکن با تعامل تمامی دستگاه‌ها ممکن است

این نماینده مردم در مجلس نهم، با اشاره به نقش دستگاه‌های مسؤول در ساماندهی بازار مسکن، تصریح کرد: تاکنون دستگاه‌های مسؤول نتوانسته‌اند با شناسایی مشکلات بازار مسکن سیاست‌های شفافی برای رفع آن‌ها در نظر بگیرند.

وی با بیان این‌که سیاست‌های فعلی در بحث مسکن به خانه دار شدن قشر غنی می‌انجامد، گفت: دولت برای خانه‌دار کردن مردم به ویژه اقشار آسیب‌پذیر باید نسخه‌ای همسو با قدرت مالی آن‌ها بپیچد.

فلاحی باباجان با تأکید بر این‌که توجه به نیاز جوانان به مسکن باید در دولت جدی گرفته شود، افزود: بی‌توجهی به این نیاز اساسی می‌تواند تبعات بسیاری چون افزایش طلاق را منجر شود از این رو دولت باید از انباشت نیاز به مسکن در جامعه جلوگیری کند.

وی با بیان این‌که رسیدگی به معضل مسکن باید به دور از هیاهوهای سیاسی در سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل در دستور کار قرار بگیرد، تصریح کرد: دولت در ابتدا باید با درک واقعیت جامعه به نیاز سنجی دقیقی از میزان واحدهای مسکونی مورد نیاز اقدام کرده و پس از آن زمینه رشد ساخت و ساز را فراهم کند.

فلاحی باباجان با تأکید بر این‌که مطالبه جدی کمیسیون عمران مجلس از دولت تعیین تکلیف بحث مسکن در سال جدید است، گفت: بار‌ها در نشست مشترک با مسؤولان وزارت راه و شهرسازی مشکل مسکن مطرح شده اما متأسفانه تاکنون راهکاری که بتواند دردی از این بازار درمان کند ارایه نشده است.

 

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: تقاضای ما از دولت اتمام پروژه مسکن مهر و خروج بازار مسکن از رکود است.