همکاری با داعش محاربه است

سخنگوی قوه قضاییه همکاری با داعش محاربه است محسنی‌اژه‌ای گفت: از وزارت اطلاعات، سپاه، نیروی انتظامی، دستگاه قضایی و بسیج به منظور حفظ امنیت کشور تشکر می‌کنم. به گزارش مهر، سخنگوی قوه قضاییه در یکصدوچهاردهمین نشست خبری خود با اصحاب رسانه به سؤالات خبرنگاران درباره مهم‌ترین رخدادهای قضایی و روند رسیدگی به پرونده‌های قضایی پاسخ […]

سخنگوی قوه قضاییه

همکاری با داعش محاربه است

محسنی‌اژه‌ای گفت: از وزارت اطلاعات، سپاه، نیروی انتظامی، دستگاه قضایی و بسیج به منظور حفظ امنیت کشور تشکر می‌کنم.

به گزارش مهر، سخنگوی قوه قضاییه در یکصدوچهاردهمین نشست خبری خود با اصحاب رسانه به سؤالات خبرنگاران درباره مهم‌ترین رخدادهای قضایی و روند رسیدگی به پرونده‌های قضایی پاسخ می‌دهد.

کاهش ۴ درصدی پرونده‌های سرقت

محسنی‌اژه‌ای از کاهش ۴درصدی پرونده‌های سرقت نیز خبر داد و گفت: ۸۶۰۰ پرونده هم در رابطه با مواد مخدر نسبت به سال گذشته کاهش داشته است.

معاون اول قوه قضاییه از ضرورت پیگیری مسایل مربوط به زندان‌ها خبر داد و گفت: در رابطه با زندان‌ها مشکلاتی را در راستای کمبود نیروی انسانی، بودجه و فضای زندان داریم. قرار بود اردوگاه‌های مواد مخدر از سوی دولت احداث شود که این امر محقق نشد.

ابطال ۲۵۹ مصوبه دولتی

وی در خصوص عملکرد دیوان عدالت اداری گفت: ۲٫۴ درصد پرونده‌های موجودی این دیوان در سال گذشته نسبت به سال ۹۴، کاهش داشته است.

اژه‌ای افزود: ۲۵۹مصوبه دستگاه‌های اجرایی در سال گذشته در دیوان عدالت اداری باطل شد.

سخنگوی قوه قضاییه همچنین از انجام ۷۰۱۶ بازرسی از سوی سازمان بازرسی در سال گذشته خبر داد.

آمار معوقات بانکی کاهش نداشته است

محسنی‌اژه‌ای در خصوص معوقات بانکی اظهار داشت: متأسفانه آمار این معوقات کاهش نداشته است. ۴۸هزار و ۵۰۰میلیارد ریال توسط اجراییات سازمان ثبت معوقات بانکی وصول شد و این رقم مجزا و میزان وصول شده‌ها در دادگاه‌ها و در دادسراها است.

۱۵ سال حبس برای یک قاضی سابق

محسنی اژه‌ای در پاسخ به این سؤال که شنیده شده است ع. ح یکی از قضات پرونده کهریزک، بازداشت شده است. آیا این ادعا صحت دارد، گفت: این فرد دو پرونده دارد و با توجه به این‌که باید اشد مجازات برای فرد، انجام شود برای این فرد ۱۵سال حبس صادر شده است.

هر که با داعش همکاری کند، محارب است

وی در پاسخ به این سؤال که طبق سخنان دیروز رییس قوه قضاییه مفسدفی‌الارض و محارب مشمول چه افرادی می‌شود؟ گفت: محارب و مفسدفی‌الارض در قانون مشخص است و مجازات محارب از اعدام تا بریدن پا تعیین شده است. به عنوان مثال افرادی که با داعش همکاری می‌کنند، محارب محسوب می‌شوند.

دستگیری ۵ نفر در ارتباط با پرونده بانک سرمایه

سخنگوی دستگاه قضا در پاسخ به این سؤال که شنیده شده عده‌ای مرتبط با بانک سرمایه بازداشت شدند، گفت: ۵ نفر در این رابطه که عموماً مربوط به شرکت‌های وابسته به این بانک بودند بازداشت شدند.

وی با بیان این‌که فردی هم که قصد قرار داشت در بین این افراد است، گفت: مدیرعامل سابق بانک هم در بین بازداشتی‌ها است.

احضار ۶ استاندار به دلیل تخلفات انتخاباتی

محسنی‌اژه‌ای در خصوص آخرین وضعیت تخلفات و جرایم انتخاباتی گفت: تاکنون ۶ استاندار احضار شدند؛ علاوه بر این در بین احضارشدگان، فرمانداران و مسؤولان دولتی هم دیده می‌شود.

وی افزود: پرونده‌های استانداران و فرمانداران اگر چه در تهران نباشد باز هم در تهران رسیدگی می‌شود.

آخرین وضعیت پرونده حقوق‌های نجومی

محسنی اژه ای در خصوص آخرین وضعیت پرونده حقوق‌های نجومی هم گفت: در این مدت دیوان محاسبات افرادی را شناسایی کرد ولی تا به امروز کسی به عنوان مجرم از سوی دولت مطرح نشده است.

وی افزود: ۵ نفر در بازداشت هستند و اخیراً فردی هم در این رابطه بازداشت شده که متوسط حقوق ماهانه‌اش ۱۴۰میلیون بوده است که این فرد اتهامات دیگری هم دارد.

 

سخنگوی دستگاه قضا در پاسخ به این سؤال که برخی نمایندگان سخنانی را مطرح کردند و دستگاه قضا اعلام کرد که در این رابطه سکوت می‌کند، چه زمانی سکوت دستگاه قضا می‌شکند، گفت: به برخی‌ها پاسخ دادیم، برخی هم را هم در آینده پاسخ می‌دهیم. البته دستگاه قضا کار رسیدگی به جرایم را بر عهده دارد.