مدیرعامل شرکت آزاد راه تهران-شمال اعلام کرد مناقصه خرید ۱۲۰۰ میلیارد ریال تجهیزات برای قطعه اول آزاد راه تهران-شمال مدیرعامل شرکت آزاد راه تهران-شمال گفت: مناقصه خرید ۱۲۰۰ میلیارد ریال (۱۲۰ میلیارد تومان) تجهیزات، جت فنها و تهویه و سیستمهای روشنایی تونلهای قطعه اول آزاد راه تهران-شمال در دست اقدام است. به گزارش ایرنا، مهران […]
مدیرعامل شرکت آزاد راه تهران-شمال اعلام کرد
مناقصه خرید ۱۲۰۰ میلیارد ریال تجهیزات برای قطعه اول آزاد راه تهران-شمال
مدیرعامل شرکت آزاد راه تهران-شمال گفت: مناقصه خرید ۱۲۰۰ میلیارد ریال (۱۲۰ میلیارد تومان) تجهیزات، جت فنها و تهویه و سیستمهای روشنایی تونلهای قطعه اول آزاد راه تهران-شمال در دست اقدام است.
به گزارش ایرنا، مهران اعتمادی افزود: طبق بررسیهای کارشناسی قرار است ۷۰ درصد این تجهیزات از شرکتهای داخلی و ۳۰ درصد دیگر آن با مجوزهای قانونی از شرکتهای خارجی خریداری شود.
وی با بیان این که تجهیزات و سیستمهای فنی مور نیاز تونلهای این قطعه تنها در معدودی از کشورهای جهان تولید میشود، گفت: به علت نبود تکنولوژی در کشورمان تولید آن در داخل کشور عملی نیست.
مدیرعامل شرکت آزاد راه تهران-شمال اظهارداشت: در دنیا توانمندی تولید این تجهیزات در اختیار چند کشور معدودی است و قطر برخی از این جت فنها بین ۱٫۵ تا دو متر است.
به گزارش ایرنا، قطعه یک آزاد راه تهران-شمال به طول ۳۲ کیلومتر از تقاطع بزرگراه آزادگان و شهید همت شروع و با عبور از مناطق کن، سولقان و امامزاده عقیل و تونل تالون و دره لانیز به سهراهی شهرستانک میرسد و هم اکنون پیشرفت فیزیکی آن به بیش از ۸۵ درصد رسیده و قرار است تا پایان امسال به بهرهبرداری برسد.
با افتتاح این قطعه قسمتی از راه فعلی که از طریق کرج میگذرد حذف و مسیر تهران به شمال حدود ۶۰ کیلومتر کوتاه میشود. این قطعه ۳۲ کیلومتری دارای ۱۶ پل و ۳۲هزار متر تونل رفت و برگشت است.
قطعه دوم این آزادراه حدفاصل دوآب شهرستانک-پل زنگوله به طول تقریبی ۲۲ کیلومتر است، تونلهای بلند البرز هر یک به طول ۶هزار و ۴۵۰ متر در این منطقه قرار دارد و با اجرای این قطعه طول مسیر جاده فعلی کرج-چالوس حدود ۵ کیلومتر کوتاهتر میشود و هم اکنون ۴ پیمانکار ایرانی کار خود را در این قطعه آغاز کردند.
قطعه سوم آزادراه تهران-شمال حد فاصل پل زنگولهـ سهراهی دشت نظیر، به طول تقریبی ۴۶ کیلومتر است، این مسیر دارای دو خط رفت و دو خط برگشت بوده و شرکت آزاد راه تهران-شمال برای تأمین منابع مالی آن با چند شرکت خارجی در حال مذاکره است.
قطعه ۴ آزادراه تهران-شمال حدفاصل سهراهی دشت نظیر – چالوس به طول حدود ۲۰ کیلومتر است به صورت دو خط رفت و دو خط برگشت بوده و در قسمتهای بلند آن یک خط کندرو نیز وجود دارد که با همت دستاندرکاران به خصوص شرکت آزادراه تهران-شمال تابستان ۹۴ زیر بار ترافیک رفته است.
برای آمادهسازی این آزادراه ۱۲۳ کیلومتری در مجموع باید ۱۴۵ تونل در باند رفت و برگشت این مسیر بین استان تهران و مازندران به طول تقریبی ۸۸ کیلومتر ساخته شود. تعداد پلهای بزرگ این مسیر در باند رفت و برگشت نیز ۹۷ پل به طول حدود ۱۳کیلومتر است و با شیب ۶ درصدی جاده، تردد در این محور بیش از ۳۵ درصد کاهش مصرف سوخت خواهد داشت.
برای ساخت این آزاد راه به خصوص در قطعه یک آن مشکلات زیادی در خصوص زمینهای معارض وجود داشت که خوشبختانه با همکاری تمام دستگاههای اجرایی، وزارت راه و شهرسازی و بنیاد مستضعفان مشکلات مربوط به زمینهای معارض این منطقه حل شد و شرکت آزاد راه تهران-شمال(وابسته به بنیاد مستضعفان) و وزارت راه و شهرسازی در نظر دارند با احداث قطعات دو و سه در نهایت این آزادراه را به صورت کامل در سال ۱۳۹۹ به بهرهبرداری کامل برسد.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.