دولت بخش خصوصی را به ستاد اقتصاد مقاومتی راه نمی‌دهد

  علی فاضلی گفت: مانند همیشه بخش خصوصی در ستاد اقتصاد مقاومتی حضور ندارد و اگر قرار بود دولت‌‌‌ها کاری انجام دهند، تا آلان مشکلات اقتصادی کشور حل شده بود. به گزارش فارس، رییس اتاق اصناف در مورد نسخه این مجموعه برای اجرایی کردن شعار سال ۹۵ که مقام معظم رهبری آن را «اقتصاد مقاومتی […]

 

علی فاضلی گفت: مانند همیشه بخش خصوصی در ستاد اقتصاد مقاومتی حضور ندارد و اگر قرار بود دولت‌‌‌ها کاری انجام دهند، تا آلان مشکلات اقتصادی کشور حل شده بود.

به گزارش فارس، رییس اتاق اصناف در مورد نسخه این مجموعه برای اجرایی کردن شعار سال ۹۵ که مقام معظم رهبری آن را «اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل» نامیدند، اظهار‌ داشت: متأسفانه اکنون نیز تعاریف گوناگونی از این شعار در مجموعه‌های مختلف ارایه می‌شود و برخی تفسیرهای سلیقه‌ای می‌کنند، بدون آن‌که مفاد ۱۰ بندی که از طرف مقام معظم رهبری ابلاغ شده در نظر گرفته شود.

وی با بیان این‌که یکی از اهداف نسخه اقتصاد مقاومتی، کاهش آسیب‌پذیری اقتصاد است، خاطرنشان‌ کرد: باید قبول کرد که نگاه وابستگی به کالاهای خارجی در برخی بخش‌های کشور وجود دارد و از طرفی در بحث صادرات کالای ایرانی، طرف خارجی اصلاً ما را قبول ندارد.

فاضلی حمایت مالی و بانکی را در نظام تولید ناکارآمد دانست و افزود: زمینه‌های حمایت از تولید در این زمینه کافی نیست و ایجاد این همه بانک در کشور یعنی رواج دلالی! چه ضرورتی داشت که این همه بانک ایجاد شود و باید پرسید کدام اقتصاد سالم در دنیا این همه بانک ایجاد کرده است؟

وی اضافه کرد: اگر قرار است کار بانک‌ها تنها حفظ توسعه واردات در کشور باشد، یقیناً تولید رشد نمی‌کند.

فاضلی به تشکیل ستاد اقتصاد مقاومتی در دولت اشاره‌ای کرد و گفت: امیدواریم این ستاد بتواند شعوراً کاری را انجام دهد، چرا که مانند همیشه بخش خصوصی در این ستاد حضور ندارد و اگر قرار بود دولت‌‌‌ها کاری انجام دهند، تا الان مشکلات اقتصادی کشور حل شده بود.

 

رییس اتاق اصناف ایران از نسخه‌ای که در زیر مجموعه اصناف مهیا شده گفت و این‌که ستاد اقتصاد مقاومتی در بدنه اصناف شکل گرفته و تا پایان فروردین ماه راهکارهای اقتصاد مقاومتی در مجموعه اصناف به صورت یک بسته به دولت ارایه می‌شود.