شهرداری‌‌‌ها ملزم به اطلاع‌رسانی مناقصات و مزایدات هستند

دادستان اراک شهرداری‌‌‌ها ملزم به اطلاع‌رسانی مناقصات و مزایدات هستند شهر حقی- دادستان عمومی و انقلاب اراک گفت: قانون همه دستگاه‌ها و شهرداری‌‌‌ها را ملزم ساخته که باید مناقصات و مزایدات را اطلاع‌رسانی کنند یا در سامانه یا رسانه یا هر شکل ممکن به اطلاع مردم برسانند. به گزارش خبرنگار مناقصه‌مزایده، عباس قاسمی متذکر شد: […]

دادستان اراک

شهرداری‌‌‌ها ملزم به اطلاع‌رسانی مناقصات و مزایدات هستند

شهر حقی- دادستان عمومی و انقلاب اراک گفت: قانون همه دستگاه‌ها و شهرداری‌‌‌ها را ملزم ساخته که باید مناقصات و مزایدات را اطلاع‌رسانی کنند یا در سامانه یا رسانه یا هر شکل ممکن به اطلاع مردم برسانند.

به گزارش خبرنگار مناقصه‌مزایده، عباس قاسمی متذکر شد: شهردار اراک هم مکلف است شناسنامه و روز شمار پایانی همه پروژه‌های در دست انجام و نیمه کار مانده را در سطح شهر نصب کند و اگر مشکلی پیش آمده در همان مکان با نصب اطلاعیه و عذرخواهی به حقوق مردم احترام بگذارد.

وی طولانی شدن پروژه‌های شهری و مشکلاتی که برای ساکنین و شهروندان در تردد به وجود آورده سؤال دیگری بود که دادستان اراک در پاسخ با تأکید بر لزوم شناسنامه‌دار بودن همه پروژه‌های عمرانی و مسکونی اعم از شخصی یا مربوط به شهرداری گفت: باید بحث شناسنامه ساختمان در اراک جا بیفتد. هرچه مربوط به یک ساختمان یا یک پروژه است باید در شناسنامه در معرض دید مردم باشد تا مردم بدانند قرار است چه اتفاقی در حوزه عمرانی یا ساخت‌و ساز اتفاق افتد و در چه برهه زمانی کار به اتمام می‌رسد. حتی نمای کلی ساختمان و پروژه باید در شناسنامه باشد.

 

قاسمی افزود: این کار، هم از بسیاری از تخلفات، رشوه و زدوبند‌‌ها جلوگیری می‌کند هم مردم را مطالبه‌گر می‌سازد که از مسؤولین شهری علت دیرکرد و طولانی شدن پروژه‌های شهری را جویا شوند‌.