انتظار اعتماد دولت به بخش خصوصی را داریم

رییس اتحادیه دستگاه‌های مخابراتی‌ انتظار اعتماد دولت به بخش خصوصی را داریم رییس اتحادیه دستگاه‌های مخابراتی تهران گفت: اجرای طرح ریجستری بار دیگر دو ماه به تعویق افتاده و مسؤولان ذی‌ربط اعلام کرده‌اند که در شهریورماه این طرح شروع به‌کار خواهد کرد. غلامحسین کریمی در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع‌رسانی اتاق اصناف ایران با اشاره به […]

رییس اتحادیه دستگاه‌های مخابراتی‌

انتظار اعتماد دولت به بخش خصوصی را داریم

رییس اتحادیه دستگاه‌های مخابراتی تهران گفت: اجرای طرح ریجستری بار دیگر دو ماه به تعویق افتاده و مسؤولان ذی‌ربط اعلام کرده‌اند که در شهریورماه این طرح شروع به‌کار خواهد کرد.

غلامحسین کریمی در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع‌رسانی اتاق اصناف ایران با اشاره به طولانی شدن اجرای طرح ریجستری اظهارکرد: طرح ریجستری از ابتدای سال ۹۴ مطرح شد و امروز با گذشت دو سال و ۳ ماه هنوز اجرایی نشده و مسؤولان امر مجدداً اجرای این طرح را دو ماه به تعویق انداخته‌اند که امیدواریم اجرایی شود.

وی با بیان این‌که اگر اتحادیه متولی اجرای طرح ریجستری بود تا‌کنون این طرح را اجرایی کرده بودیم‌، ادامه‌داد: در حال حاضر متولیان اجرای طرح ریجستری زیاد هستند. رکن اصلی اجرای این طرح سازمان صنعت، معدن ‌و تجارت و ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز هستند و هر ۳ اپراتورهای تلفن همراه (‌همراه اول، ایرانسل، رایتل‌)‌، سازمان تنظیم مقررات ‌و شرکت مادرتخصصی زیرساخت‌های تلفن همراه زیرمجموعه‌های اجرایی طرح ریجستری محسوب می‌شوند .

کریمی با اشاره به خروج دستگاه‌های قاچاق از شبکه با اجرای طرح ریجستری گفت: با اجرایی شدن طرح ریجستری، ورود تلفن همراه به کشور کنترل خواهد شد و وضعیت ارایه  خدمات پس از فروش آن نیز ساماندهی می‌شود.

وی افزود: در اجرای طرح ریجستری باید زیرساخت‌ها و تمام نرم‌افزارهای شماره IMEI دستگاهی که به صورت رسمی و از طریق گمرک وارده شده و ثبت سفارش شده‌، تأیید شود و چنانچه کالا از مبادی رسمی وارد نشده باشد، در طرح ریجستری این کد‌ها تأیید نمی‌شوند و به محض این‌که شماره در سیستم اپراتوری برود، دیتایی که از قبل ارسال شده رسمی بودن یا غیررسمی بودن کالا را مشخص می‌کند.

کریمی تصریح‌کرد: کدهای ۱۵ رقمی IMEI کدهای خیلی معتبر هستند که در واقع بر‌گرفته از عبارت شناسه بین‌المللی تجهیزات موبایل است که در زمان خرید گوشی این کد بر روی جعبه یا حتی رسید خرید نوشته شده‌ و در زمان تولید کالا بر آن درج می‌شوند و به نوعی شناسنامه معتبر تلفن‌های همراه به حساب می‌آیند.

وی افزود: هدف استفاده از کدهای IMEI، برای شناسایی تلفن‌های همراه و همچنین مسدود کردن آنها از طریق شبکه است که در صورت مفقود یا دزدیده شدن گوشی، با ارایه  این کد به اپراتور، گوشی‌ مسدود می‌شود تا احیاناً از آن سوء‌استفاده نشود و در اجرای طرح ریجستری بسیار مفید خواهد بود.

 

رییس اتحادیه دستگاه‌های مخابراتی گفت: اگر تاکنون اجرای طرح ریجستری به بخش خصوصی سپرده شده بود، این طرح کلید خورده بود. لذا از مسؤولان دولت تدبیر و امید انتظار بیش‌تری را برای واگذاری کار‌ها به دست مردم داریم و خواستار اعتماد بیش‌تر دولت به بخش خصوصی هستیم.