شایعات درباره خط۷ مترو فنی نیست

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران شایعات درباره خط۷ مترو فنی نیست هانیه قنادزاده‌ـ مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران با بیان این مطلب که خط۷ در بهترین زمان ممکن افتتاح شد، گفت: شایعات درباره این خط فنی نیست. به گزارش خبرنگار مناقصه‌مزایده، محمداحمدی‌بافنده، مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران به شایعات و اخبار کذب درباره خط۷ مترو […]

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران

شایعات درباره خط۷ مترو فنی نیست

هانیه قنادزاده‌ـ مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران با بیان این مطلب که خط۷ در بهترین زمان ممکن افتتاح شد، گفت: شایعات درباره این خط فنی نیست.

به گزارش خبرنگار مناقصه‌مزایده، محمداحمدی‌بافنده، مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران به شایعات و اخبار کذب درباره خط۷ مترو تهران اشاره کرد و گفت: خط ۷ مترو تهران به علت معایب کم‌تر و دارا بودن تجهیزات و امکانات ویژه نسبت به خطوط دیگر مترو دارای برتری است.

وی تأکید کرد: از زمان افتتاح این خط به دلیل محدود بودن قطار، حرکت و فعالیت قطار‌ها حدود ۶ ساعت با سرفاصله ۵۰ دقیقه بوده است. بدهی است این خط نیز همانند سایر خطوط مترو که افتتاح شدند در ابتدا با مشکلاتی مواجه باشد که این ایرادات به زودی و به تدریج رفع می‌شود.

احمدی‌بافنده با تأکید بر این‌که دلیل این همه مخالفت‌ها و تندروی‌‌ها را از سوی برخی منتقدان نسبت به افتتاح این خط را نمی‌دانم، اضافه کرد: شایعات و ایرادات قطعاً فنی نیستند؛ من هر روز به ایستگاه‌های این خط سرکشی می‌کنم و آمادگی دارم تا هر زمانی که خبرنگاران می‌خواهند طی یک بازدید دسته جمعی آنها را با جزییات کمی و کیفی ایستگاه‌های خط ۷ مترو و روند آن آشنا کنم.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران با بیان این مطلب که خط ۷ در بهترین زمان ممکن افتتاح شد، بیان کرد: این افتتاح این خط به مهرماه موکول می‌شد قطعاً ما با مشکلات متعددی روبه‌رو می‌شدیم.

احمدی‌بافنده توضیح داد: پیک مسافر از اواسط مرداد ماه و آغاز شهریور شروع شده و منطقه۲ هم که یکی از بزرگ‌ترین مناطق تهران است به دلیل حجم مسافر ما را در این خط با مشکلات فراوان روبه‌رو می‌کرد.

وی با بیان این‌که در زمان افتتاح این خط و با حرکت اولین قطار بیش از ۱۷۰ مسافر از طریق آن جابه‌جا شده‌اند، تصریح کرد: با توجه به این‌که در حال حاضر ۴ رام قطار در خط ۷ وجود دارد، با افزودن یک رام قطار دیگر سرفاصله حرکت از ۵۰ به حدود ۲۵ تا ۳۰ دقیقه کاهش یابد

احمدی افزود: هیچ کاری در ابتدا بدون نقص اتفاق نمی‌افتد، حتی اقدامات کوچکی مانند ایجاد آسفالت، پیاده روسازی، جدول‌کشی و غیرممکن است در ابتدا با مشکلاتی مواجه شود چه برسد به افتتاح یک خط مترو که بعضی انتظار دارند بدون هیچ گونه عیب و نقصی ایجاد شود. این نوع قضاوت عادلانه نیست.

 

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران خاطر نشان کرد: خط ۷ مترو شمال غرب را به جنوب‌شرق تهران متصل می‌کند که با تمام خطوط دارای تقاطع است و در واقع خطوط ۶ و ۷ تمام تهران را به یکدیگر وصل می‌کند.