بدعهدی ایران‌ایر در به‌کارگیری هواپیماهای «A.T.R» برای مناطق محروم

بدعهدی ایران‌ایر در به‌کارگیری هواپیماهای «A.T.R» برای مناطق محروم در حالی مدیرعامل ایران‌ایر وعده خدمات‌دهی هواپیمای «A.T.R»را در مناطق کم‌برخوردار داده بود که مدیرکل فرودگاه‌های هرمزگان گفت: درحالی قرار بود دو فروند «A.T.R» را به فرودگاه بندرعباس بدهند، اما متأسفانه جزایر جنوب از پرواز بی‌نصیب مانده است. به گزارش تسنیم، فرهاد پرورش، نیمه اردیبهشت ماه […]

بدعهدی ایران‌ایر در به‌کارگیری هواپیماهای «A.T.R» برای مناطق محروم

در حالی مدیرعامل ایران‌ایر وعده خدمات‌دهی هواپیمای «A.T.R»را در مناطق کم‌برخوردار داده بود که مدیرکل فرودگاه‌های هرمزگان گفت: درحالی قرار بود دو فروند «A.T.R» را به فرودگاه بندرعباس بدهند، اما متأسفانه جزایر جنوب از پرواز بی‌نصیب مانده است.

به گزارش تسنیم، فرهاد پرورش، نیمه اردیبهشت ماه امسال با اشاره به ورود اولین سری هواپیماهای «A.T.R»گفته بود: این هواپیما‌ها برای خدمات‌دهی مناطق کم‌برخوردار به‌کار گرفته می‌شوند و در گام نخست مناطق شمال و جنوب شرقی کشور را پوشش می‌دهند.

پرورش با تأکید بر این‌که هواپیماهای «A.T.R»پس از ورود در تهران نمی‌مانند، افزود: پس از اتمام آموزش‌ها و آشنایی با «A.T.R»، هواپیماهای مذکور در یکی از شهر‌ها بیس می‌شود و مثلاً از رشت شروع به پرواز می‌کند و فرودگاه‌های شهرهای مناطق شمال و جنوب‌شرقی را پوشش می‌دهد.

وی با بیان این‌که با ورود هواپیماهای‌ «A.T.R»،کل کشور را پوشش خواهیم داد، افزود: تیم فنی، عملیاتی و مهندسی ایران تا کنون دو سفر به فرانسه داشته‌اند تا مراحل تحویل ۴ فروند‌ «A.T.R»را فراهم کنند.

در حالی اواخر اردیبهشت امسال طی مراسمی ۴ فروند هواپیمای «A.T.R»وارد کشور شد که هنوز بر خلاف وعده مدیرعامل ایران‌ایر فرودگاه‌های جنوب کشور از جمله بندرعباس (جزایر) از این نوع هواپیما بی‌نصیب مانده است.

مدیرکل فرودگاه‌های استان هرمزگان با اشاره به این‌که متأسفانه جزایر جنوب از پروازهای «A.T.R»بی‌نصیب مانده است، اظهار کرد: توقع این بود فرودگاه بندرعباس بیس پروازی برای «A.T.R»های هما شود اما هنوز خبری از حضور هواپیماهای جدید ایران‌ایر در این فرودگاه نیست.

وی با بیان این‌که جزایر ابوموسی، جاسک و بندرلنگه منتظر از سرگیری پروازهای کوچک بودند، افزود: جزایر جنوبی با حضور هواپیماهای کوچک می‌توانند رشد و توسعه یابند، این درحالی‌که است که جزایر جنوب از پروازهای «A.T.R» بی‌نصیب مانده است.

 

محمود امانی‌بنی با اعلام این‌که از ابتدا قرار بود دو فروند «A.T.R»به فرودگاه بندرعباس داده شود تا برای مسیرهای جدیدی چون بوشهر، عسلویه، شیراز، چابهار، ابوموسی و جاسک پرواز برقرار شود، بیان کرد: فرودگاه‌های جزایر جاسک و ابوموسی، تنب بزرگ و بندرلنگه و حتی فرودگاه کیش به این نوع پرواز‌ها نیاز دارند چون جزو فرودگاه‌های کم برخوردار بوده که تنها روزی چند پرواز در آنها انجام می‌شود.