بهره‌برداری از بزرگ‌ترین بیمارستان مغز و اعصاب دنیا در ایران تا پایان سال ۹۵

  معاون توسعه مدیریت و منابع معاونت علمی و فن‌آوری ریاست جمهوری بازدید متخصصان از بیمارستان مغز و اعصاب پروفسور سمیعی را از برنامه‌های جانبی پنجمین سمپوزیوم فدراسیون جهانی انجمن‌های مغز و اعصاب در ایران دانست و گفت: با نصب تجهیزات این بیمارستان امیدواریم تا پایان امسال این بیمارستان به بهره‌برداری برسد؛ ضمن آن که […]

 

معاون توسعه مدیریت و منابع معاونت علمی و فن‌آوری ریاست جمهوری بازدید متخصصان از بیمارستان مغز و اعصاب پروفسور سمیعی را از برنامه‌های جانبی پنجمین سمپوزیوم فدراسیون جهانی انجمن‌های مغز و اعصاب در ایران دانست و گفت: با نصب تجهیزات این بیمارستان امیدواریم تا پایان امسال این بیمارستان به بهره‌برداری برسد؛ ضمن آن که ۸ مرکز تابعه این بیمارستان نیز راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش ایسنا، علیرضا دلیری در نشست خبری با اشاره به برگزاری پنجمین سمپوزیوم فدراسیون جهانی انجمن‌های جراحان مغز و اعصاب در ایران افزود: فدراسیون بین‌المللی جراحان مغز و اعصاب هر ساله در یکی از کشورهای عضو، کنگره بین‌المللی مغز و اعصاب در رشته‌های مرتبط را برگزار می‌کند که پنجمین دوره این سمپوزیوم نیز بنا به درخواست پروفسور سمیعی در ایران برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: در مجمع ۲۰۱۴ این سمپوزیوم مقرر شد پنجمین سمپوزیوم در سال ۲۰۱۶ در تهران برگزار شود.

دلیری این سمپوزیوم را یکی از مهم‌ترین گردهمایی‌های تخصصی در حوزه مغز و اعصاب توصیف کرد و ادامه داد: در این سمپوزیوم مهمانانی از ۱۸۰ کشور دنیا ثبت‌نام کرده‌اند و بیش از ۷۲۰ متخصص مغز و اعصاب و رشته‌های مرتبط با آن در این سمپوزیوم حضور خود را قطعی کرده‌اند.

معاون توسعه مدیریت و منابع معاونت علمی و فن‌آوری ریاست جمهوری برگزاری این سمپوزیوم را فرصتی برای ایران جهت عرضه توانمندی‌های متخصصان ایرانی دانست و خاطرنشان کرد: در این سمپوزیوم ۶۰۰ مقاله علمی و پوستر توسط متخصصان داخلی و خارجی ارایه می‌شود.

وی با تأکید بر این که در حال حاضر بزرگ‌ترین بیمارستان مغز و اعصاب در دنیا در آلمان ایجاد شده است، خاطرنشان کرد: بیمارستان مغز و اعصاب ایران ۳ برابر بیمارستان‌هانوفر آلمان خواهد بود و با نصب تجهیزات آن از آن بهره‌برداری می‌شود؛ ضمن آن که متخصصان بزرگ دنیا نیز تقاضای همکاری با این بیمارستان را ارایه کرده‌اند.

وی ابراز امیدواری کرد که با ایجاد این بیمارستان بحث توریست درمانی را در کشور توسعه دهند.

دبیر اجرایی پنجمین سمپوزیوم جراحان مغز و اعصاب در ایران زمان برگزاری این سمپوزیوم را ۲۹ فروردین ماه ذکر کرد و گفت: افتتاحیه این سمپوزیوم بعدازظهر روز یکشنبه، ۲۹ فروردین در برج میلاد با حضور رییس‌جمهور برگزار می‌شود.

وی اظهار کرد: این سمپوزیوم تا روز سوم اردیبهشت ماه در هتل اسپیناس ادامه خواهد داشت.

برگزاری بزرگ‌ترین رویداد علمی در کشور

دلیری با تأکید بر این که سمپوزیوم فدراسیون جهانی انجمن‌های جراحان مغز و اعصاب در ایران بزرگ‌ترین رویداد علمی کشور است، ادامه داد: در این سمپوزیوم متخصصانی از جراحان مغز و اعصاب، داخلی مغز و اعصاب، گوش و حلق و بینی و سر و گردن، بیهوشی، علوم اعصاب، آسیب‌شناسی، روانشناسی و روانپزشکی، رادیولوژی، شنوایی‌شناسی، ارتوپدی، پرتودرمانی و تومورشناسی، چشم‌پزشکی، طب فیزیکی و توانبخشی، پزشکی هسته‌ای، جراحی ترمیمی، هماتولوژی و فیزیوتراپی و توانبخشی حضور خواهند داشت.

 

به گفته وی، این سمپوزیوم به هم‌‌ت معاونت علمی و فن‌آوری ریاست جمهوری و با همکاری وزارت بهداشت، انجمن جراحان مغز و اعصاب، دانشگاه علوم پزشکی تهران و پژوهشکده علوم اعصاب دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار خواهد شد.