سرپرست پژوهشگاه فضایی خبر داد:طراحی مفهومی دو ماهواره مخابراتی و سنجشی

  حسن حدادپور گفت: طراحی مفهومی ماهواره‌های مخابراتی و سنجشی «پارس‌۱» و «ناهید۲» در این پژوهشگاه در حال انجام است. به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از روابط عمومی وزارت ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات، سرپرست پژوهشگاه فضایی ایران از برنامه‌ریزی برای طراحی، ساخت و پرتاب ماهواره مخابراتی در مدار GEO زمین خبر داد و خاطرنشان کرد: […]

 

حسن حدادپور گفت: طراحی مفهومی ماهواره‌های مخابراتی و سنجشی «پارس‌۱» و «ناهید۲» در این پژوهشگاه در حال انجام است.

به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از روابط عمومی وزارت ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات، سرپرست پژوهشگاه فضایی ایران از برنامه‌ریزی برای طراحی، ساخت و پرتاب ماهواره مخابراتی در مدار GEO زمین خبر داد و خاطرنشان کرد: همچنین طراحی و ساخت دو ماهواره مخابراتی و سنجشی عملیاتی با دقت‌های ۱۵ متر و ۵ متر نیز در دستور کار قرار دارد.

وی گفت: در این خصوص، پروژه‌های پارس‌۱ و ناهید‌۲ در پژوهشگاه فضایی ایران در حال انجام بوده و طراحی مفهومی این دو در دست اجرا است.

حدادپور از دیگر برنامه‌های این پژوهشگاه به توسعه و به‌کارگیری فن‌آوری استفاده از سکوهای استراتوسفری در راستای رفع نیازهای مخابراتی و سنجشی کشور اشاره کرد.

سرپرست پژوهشگاه فضایی ایران همچنین با اشاره به راه‌اندازی فاز نخست مرکز آزمون و یکپارچه‌سازی سامانه‌های فضایی در سال ۹۴ افزود: فاز دوم این مرکز با رویکرد توسعه ابزار و تجهیزات لازم برای تصدیق و صحه‌گذاری سامانه‌های فضایی عملیاتی در پژوهشگاه فضایی ایران در دست اجرا است.

 

حدادپور با تأکید بر این که عرصه فضایی گران و دیربازده ولی سودآور است، خاطرنشان کرد: دستاوردهای فن‌آوری‌های فضایی در زندگی روزمره مردم بسیار کاربرد دارد و در بسیاری از بخش‌های دیگر از جمله پزشکی از راه دور، کشاورزی، هواشناسی و مدیریت بحران در کاهش بلایای طبیعی نیز نقش مهمی خواهد داشت.