سالانه ۲۵ هزار نفر در کشور به بیماری سالک مبتلا می‌شوند

  دبیر علمی کنگره بین‌المللی پوست، زیبایی و لیزر گفت: طبق آمارهای وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی سالانه ۲۵ هزار نفر در کشور به بیماری سالک مبتلا می‌شوند. به گزارش مناقصه‌مزایده، علیرضا فیروز در آستانه برگزاری کنگره بین‌المللی پوست، زیبایی و لیزر اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین بیماری‌های شایع پوستی در کشور ما بیماری […]

 

دبیر علمی کنگره بین‌المللی پوست، زیبایی و لیزر گفت: طبق آمارهای وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی سالانه ۲۵ هزار نفر در کشور به بیماری سالک مبتلا می‌شوند.

به گزارش مناقصه‌مزایده، علیرضا فیروز در آستانه برگزاری کنگره بین‌المللی پوست، زیبایی و لیزر اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین بیماری‌های شایع پوستی در کشور ما بیماری سالک است و این بیماری است که عامل آن انگلی است که از طریق پشه خاکی به انسان منتقل می‌شود و در بسیاری از استان‌های کشور ازجمله اصفهان، کرمان، یزد، خراسان، خوزستان و فارس به صورت بومی وجود دارد و متأسفانه در حال گسترش است.

وی با بیان این‌که این بیماری نه درمان قطعی و نه روشی برای پیشگیری دارد، گفت: یکی از مواردی که این مرکز طی چند سال اخیر تحقیقات خود را بر روی آن متمرکز کرده، در مورد تولید یک واکسن یا درمان مؤثر در مورد این بیماری بوده است.

 

دبیر علمی کنگره بین‌المللی پوست، زیبایی و لیزر خاطر نشان کرد: این مرکز با همکاری دانشگاه علوم پزشکی مشهد در این زمینه یک داروی موضعی ساخته است که تاکنون فاز یک و دو مرحله تحقیقاتی را طی کرده و فاز سوم آن که شامل مطالعات بالینی است درحال حاضر در دست بررسی است.