مدیرعامل مؤسسه مالی کاسپین پرداخت کاسپین به سپردهگذاران علیالحساب است مدیرعامل مؤسسه کاسپین گفت: پولی که فعلاً قرار است به سپردهگذاران بپردازیم، علیالحساب محسوب میشود و کل سپرده نیست، هر وقت اموالی از مؤسسه فرشتگان در اختیار کاسپین قرار گرفت، بقیه پول سپردهگذاران را پرداخت میکنیم. به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، محمدجعفرافتخار با بیان […]
مدیرعامل مؤسسه مالی کاسپین
پرداخت کاسپین به سپردهگذاران علیالحساب است
مدیرعامل مؤسسه کاسپین گفت: پولی که فعلاً قرار است به سپردهگذاران بپردازیم، علیالحساب محسوب میشود و کل سپرده نیست، هر وقت اموالی از مؤسسه فرشتگان در اختیار کاسپین قرار گرفت، بقیه پول سپردهگذاران را پرداخت میکنیم.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، محمدجعفرافتخار با بیان این مطلب اظهار داشت: در واقع پولی که الان به سپردهگذاران پرداخت میکنیم، کمتر از مبلغی است که سپردهگذاران سپرده گذاشتهاند.
وی افزود: هر وقت اموالی از مؤسسه فرشتگان در اختیار کاسپین قرار گرفت، بقیه سپرده سپردهگذاران را پرداخت خواهیم کرد.
افتخار با بیان اینکه مؤسسه کاسپین نقش اساسی در گرفتن سپردهها از مردم نداشته است، گفت: قرار بود این مؤسسه برخی از تعاونیهای اعتباری را ساماندهی کند که در اثر یک اشتباه، برخی از این تعاونیها از جمله تعاونی اعتباری فرشتگان تابلوها و کلیشه دفترچههای سپرده را عوض کردند و به نام کاسپین زدند؛ با این کار سپردهگذاران این تعاونیها خود را طلبکار از کاسپین میدانند.
افتخار با بیان اینکه هیأت مدیره جدید مؤسسه مالی کاسپین دو ماه است در این بانک مستقر شدهاند، گفت: بانک مرکزی برای ساماندهی مؤسسه فرشتگان خط اعتباری را در اختیار ما قرارداد و البته ما به بانک مرکزی بابت این خط، درصدی سود نیز میدهیم.
وی گفت: قرار شد در یک مقطع مبلغی از سپردههای تا زیر ۱۰ و بعد تا زیر ۲۰ میلیون تومان و یک روز قبل از عید تا زیر ۵۰ میلیون تومان را پرداخت کنیم.
افتخار افزود: این در حالی است که ما با مشکلات عدیده به ویژه با تعاونی فرشتگان مواجه بوده و هستیم.
وی گفت: این مؤسسه تنها چند ساعت قبل از آغاز پرداخت سپردهها اطلاعات سپردهگذاران زیر ۵۰ میلیون تومان خود را در اختیار ما قرارداد و تا این اطلاعات در سیستم مؤسسه کاسپین قرار بگیرد و به اصطلاح بالا بیاید در برخی شعب تا چند ساعت و برخی دیگر تا چند روز طول کشید.
مدیرعامل مؤسسه کاسپین با بیان اینکه برخی از همکاران برای بالا آمدن سیستم تا صبح بیدار بودند، گفت: با این حال هنوز برخی شعب ما موفق نشدند اطلاعات را در اختیار بگیرند.
وی افزود: تلاش کردهایم که پاسخگوی مردم باشیم اما متأسفانه هنوز نتوانستهایم همه اطلاعات را در شعب خود بهروز کنیم.
افتخار با بیان اینکه ۹۰ درصد مسایل موجود در ارتباط با سپردهگذاران به مؤسسه فرشتگان و هیأت تسویه آن باز میگردد، گفت: این مؤسسه با مؤسسه کاسپین همکاری لازم را نکرده است.
وی ابراز امیدواری کرد تا یکی دو روز آینده مشکل بالا آمدن اطلاعات در شعب مؤسسه کاسپین حل و فصل شود.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.