نایبرییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس هشدار داد آب رفتن تدریجی بازار خودروسازان نایبرییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی معتقد است که بدون انتقال تکنولوژی نمیتوان به توسعه مورد دلخواه در صنعت خودرو دست یافت. به گزارش خانه ملت، رضاعلیزاده اظهار داشت: همچنان وضعیت موجود در تولید خودرو در ایران قابلقبول نیست و […]
نایبرییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس هشدار داد
آب رفتن تدریجی بازار خودروسازان
نایبرییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی معتقد است که بدون انتقال تکنولوژی نمیتوان به توسعه مورد دلخواه در صنعت خودرو دست یافت.
به گزارش خانه ملت، رضاعلیزاده اظهار داشت: همچنان وضعیت موجود در تولید خودرو در ایران قابلقبول نیست و باید در مسیر توسعه این صنعت گامهای بلند و محکم تری برداشته شود.
وی تصریح کرد: متأسفانه مدتهاست عدم تنوع در تولید و عرضه مدلهای محدود و غیررقابتی توسط شرکتهای داخلی، نارضایتی مصرفکنندگان را از خودروهای تولیدی در بازار به دنبال داشته است.
وی با توجه به مباحث مطرح در خصوص قیمت خودرو و همچنین در خواست افزایش قیمت برخی از شرکتها گفت: امروز باید کلیه دستاندرکاران صنعت خودرو از قانونگذار تا مجری با همراهی و همفکری یکدیگر نسبت به ارتقا و تنوع در تولید و عرضه محصولاتی با قیمت رقابتی و مورد نظر مشتریان داخلی اقدام کنند.
وی در ادامه با توجه به عدمرضایت از کیفیت و قیمت محصولات داخلی از ورود کمیسیون صنایع و معادن به جریان کیفیت خودروهای داخلی خبر داد و گفت: تا هنگامی که رقابت واقعی در عرصه خودروسازی در کشور ایجاد نشود روند کنونی در تولید خودرو ادامه خواهد یافت.
نماینده ورزقان در مجلس دهم اظهار داشت: مطمئناً عدم جلوگیری از وضعیت کنونی بر جریان تولید و کیفیت خودروهای داخلی ضربه خواهد زد.
علیزاده تصریح کرد: هر چند در این سالها برخی طرحهای توسعهای در خطوط تولید خودروسازان اجرایی شده است، اما همچنان بسیاری از خودروهای ساخت داخل از امنیت و استاندارد کافی برخوردار نیستند.
وی با اشاره به قول و وعدههای خودروسازان در خصوص کیفیت تولیدات، اظهار داشت: متأسفانه تاکنون بخش کمی از وعدههای خودروسازان محقق شده است.
وی با توجه به زمانبندی سازمان استاندارد در خصوص ارتقای استانداردهای خودرویی و مهلت خروج برخی از قدیمی یادآور شد: با ارتقای استانداردهای خودرویی در مدت تعیین شده، ضمن اینکه برخی از خودروهای قدیمی از جریان تولید حذف میشوند، این مسأله بر کیفیت و استاندارد خودروهای داخلی نیز تأثیر بسیاری خواهد داشت.
وی تأکید کرد: متأسفانه در سالهای اخیر بسیاری از مصرفکنندگان به دلیل بازار غیررقابتی خودروسازان و قیمت و کیفیت محصولات داخلی برخی از شرکتها، ضرر و زیان بسیاری را متحمل شدند.
نایبرییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی افزود: امروز مصرفکننده داخلی تمایل به خرید خودروهایی دارد که تناسب منطقی بین کیفیت و قیمت آنها وجود دارد از این رو لازم است تا خودروسازان در این زمینه توجه و تلاش بیشتری کنند والا بازارشان روزبهروز کوچکتر خواهد شد.
دود واردات خودروهای لوکس پرمصرف در چشم مردم
همچنین در این رابطه محمدرضامنصوری، عضو کمیسیون صنایع و معادن با بیان اینکه خودرو لوکس بر مبنای حجم موتور تعیین میشود، گفت: خودروهای لوکس وارداتی با مصرف سوخت بالا و استفاده از یارانه سوخت به مردم ضرر میرسانند.
منصوری، در خصوص تعریف خودرو لوکس برای واردات به کشور، گفت: خودرو خارجی در ایران بالاترین قیمت خود را دارد، با توجه به ۴ برابر شدن قیمت ارز در کشور، تعرفههای واردات خودرو کاهش پیدا کرده است.
نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه افرادی که در کشور خودرو لوکس استفاده میکنند چندین برابر قیمت جهانی آن را پرداخت کردهاند، اظهار داشت: تعرفه واردات خودرو لوکس در کشور هزینه میشود، اگر کسی مایل است از خودرو لوکس استفاده کند، هیچ مشکلی وجود ندارد، هزینه اضافه خرید خودرو لوکس در کشور هزینه میشود.
وی با اشاره به اینکه تعریف دریافت تعرفه واردات خودرو لوکس در کشور را بر مبنای حجم موتور تعیین میکنند، گفت: واردات خودرو لوکس با مصرف سوخت بالا به کشور آسیب میرساند و از حق همه مردم استفاده میکند، خوب زندگی کردن هیچ اشکالی ندارد اما هزینه آن باید پرداخت شود.
عضو کمیسیون صنایع و معادن با تأکید بر اینکه با توجه به بالا بودن تعرفه واردات خودرو لوکس به نفع مصرفکننده است که از خودروهای ارزان قیمت استفاده کند، خاطرنشان کرد: بخشی از بالا بودن تعرفه واردات خودرو به علت عملکرد ضعیف تولیدکنندگان داخلی خودرو است.
وی تأکید کرد که مبالغ دریافتی از واردکنندگان خودرو در کشور و برای همه مردم هزینه میشود
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.