تأثیر ارتقای سطح سواد سلامت در پیشگیری از بیماری‌ها

تأثیر ارتقای سطح سواد سلامت در پیشگیری از بیماری‌ها دبیرعلمی پنجمین کنگره ملی و دومین جشنواره خود مراقبتی و آموزش بیمار با اشاره به تأثیر ارتقای سطح سواد سلامت در پیشگیری از بیماری‌ها گفت: آموزش به بیماران و توجه به موضوع خود مراقبتی در پیشگیری و کاهش بیماری‌ها بسیار مؤثر است. به گزارش مناقصه‌مزایده، داوودشجاعی‌زاده […]

تأثیر ارتقای سطح سواد سلامت در پیشگیری از بیماری‌ها

دبیرعلمی پنجمین کنگره ملی و دومین جشنواره خود مراقبتی و آموزش بیمار با اشاره به تأثیر ارتقای سطح سواد سلامت در پیشگیری از بیماری‌ها گفت: آموزش به بیماران و توجه به موضوع خود مراقبتی در پیشگیری و کاهش بیماری‌ها بسیار مؤثر است.

به گزارش مناقصه‌مزایده، داوودشجاعی‌زاده در آستانه برگزاری پنجمین کنگره ملی و دومین جشنواره خودمراقبتی و آموزش بیمار اظهارداشت: ترویج زندگی سالم، ارتقای سطح سواد سلامت، بهبود سلامت روان و برنامه‌های طرح تحول نظام سلامت از محورهای این کنگره است.

وی افزود: سطوح مختلف پیشگیری و مدیریت بیماری‌ها، اخلاق حرفه‌ای و توانمندسازی خدمت‌دهندگان همچنین نقش انجمن‌های علمی تخصصی و سازمان‌های غیردولتی و مردم نهاد از دیگر محورهای این کنگره بوده که مورد توجه قرار گرفته است.

پنجمین کنگره ملی و دومین جشنواره خودمراقبتی و آموزش بیمار اضافه‌کرد: استفاده از فناوری‌های نوین، شبکه‌های اجتماعی و فضاهای مجازی همچنین وضعیت موجود منابع آموزش بیمار در کشور و استاندار‌ها و راهکارهای بهبود آن مدنظر قرار دارد.

شجاعی‌زاده بیان‌داشت: در این جشنواره تقدیر از تجربه‌های برتر از دانشگاه‌ها، بیمارستان‌ها، مراکز سرپایی، مراکز تحقیقاتی و انجمن‌های فعال در خودمراقبتی و آموزش بیمار مورد توجه قرار گرفته است همچنین مهلت ارسال چکیده مقالات تا ۲۵ اریبهشت ماه بود که تاکنون ۴۰۰ مقاله به دبیرخانه کنگره ارسال شده است.

وی افزود: برنامه‌های علمی این کنگره به مدت ۳ روز بوده و مسؤولان زیادی همچون وزیر بهداشت، معاون وزیر و مدیر کل آموزش بهداشت و ارتقای سلامت و مسؤولانی از وزارت آموزش و پرورش حضور خواهند داشت.